۷۰ همت برای زمین‌های مورد نیاز طرح جوانی جمعیت تامین شد

وزیر راه و شهرسازی از تامین ۷۰ هزار میلیارد تومان برای زمین‌های واگذار شده به متقاضیان طرح جوانی جمعیت خبر داد.

مهرداد بذرپاش در حاشیه دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت که به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، به اقدامات این وزارتخانه در راستای حمایت از جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: تا کنون به تعداد زیادی از خانواده‌های چند فرزندی، به منظور اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، زمین رایگان واگذار شده است.

وی ادامه داد: تامین زمین مورد نیاز طرح جوانی جمعیت و انجام اقدامات آماده سازی آنها و تقدیم به متقاضیان حدود ۷۰ همت منابع مالی نیاز داشت که انجام شد و یکی از بزرگ‌ترین مولدسازی‌های تاریخ کشور در بحث جوانی جمعیت رقم خورد.

این عضو کابینه دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: برای تامین زمین و عرضه به متقاضیان در سال جاری به مقدار سال ۱۴۰۲ و بیشتر هدفگذاری شده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به واگذاری ۹ هزار و ۳۰۰ قطعه زمین به متقاضیان یزدی در روز گذشته، بیان‌داشت: تا دیروز ۷۵ هزار متقاضی زمین دریافت کرده‌اند و در تلاش هستیم تا زمین هر یک از متقاضیان تقدیمشان شود.

بذرپاش با بیان اینکه تامین این زمین‌ها در نقاط مختلف کشور کار آسانی نیست، اظهار داشت: این زمین‌ها برای آماده سازی و واگذاری به متقاضیان باید مراحل قانونی خود را سپری کنند و سپس در صورت نیاز تغییر کاربری یابد یا به محدوده‌های شهری الحاق شوند. البته همکاران ما همه تلاش خود را برای تسریع عملیات می‌کنند و باید توجه داشت که به طور حتم همه متقاضیان واجد شرایط که در سامانه ثبت نام کرده اند از زمین برخوردار می‌شوند.

وی در ادامه به ایجاد اتاق مادر و کودک در مجتمع‌های خدماتی -رفاهی بین راهی اشاره کرد و گفت: حدود ۵۰ اتاق در مدار خدمت رسانی قرار دارند و طبق برنامه، ۵۰۰ مورد نیز امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی در پایان از اختصاص یک‌هزار و ۳۰۰ تابلو (بیلبورد) در جاده‌ها، ترمینال‌ها، پایانه‌ها، ایستگاه‌ها و فرودگاه‌ها برای فرهنگ‌سازی با همکاری ستاد جوانی جمعیت خبر داد.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۸:۵۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ازدواج نکنید بچه دارهم نشوید . امید به آینده چیزی نیست بایه خونه یا ماشین حل بشه.نسل بعدی رو بدبخت نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
خمینی شهر اصفهان میگن اصلا زمین نداریم که بدیم....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
اقای بذرپاش من مسکن مهر ثبت نام کردم ولی با بدقولی سازنده من تحویل نگرفته مجبور به فروش شدم الان هم در مسکن مهر پردیس مستاجر هستم و فرم ج من قرمز هست آخه این انصافه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
بانک مسکن از پرداخت بدون سپرده وام ساخت مشارکتی طرح نهضت ملی که باز پرداخت ۲۰ ساله و اقساط ۵ میلیون تومانی است خودداری می کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام آقای وزیر خسته نباشی . لطفا از شهرداری ارومیه سوال کنید چرا پنج سال است به چهارصد نفر از اهالی ارومیه در شهرک ریمای رودکی زمین سند شش دانگ فروخته و پولش را گرفته و الان پنج سال است به بهانه های الکی اجازه ساخت نمی دهد و نه مجوز می دهد و نه خدمات شهری حتی جدول کشی هم نکرده و ما را آواره کرده و دار ندارمان را بالا کشیده و جوابگو نیست بخدا ما مستاجر هستیم و شرمنده خانواده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
آقا کجا چه شکلی چگونه باید این وام ساخت مسکن را بگیریم بعد از بازنشستگی هنوز خانه ندارم! زمین دارم پروانه ساخت گرفتم هر چه داشتم خرج کردم تا سقف رسیدم حالا این وام ساخت مسکن را چگونه باید بگیرم تا موفق به اتمام کار شده وشاید صاحب خانه شوم هر بانکی که رفتم! انگار از وام ساخت مسکن اطلاع ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
در خراسان جنوبی بیرجند هم هنوز واگذار نکردن
Iran (Islamic Republic of)
عقیل
۲۰:۴۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
بنده چهار فرزند دارم ومستاجر همش وعده دروغ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
باسلام خدمت وزیر راه وشهرسازی جناب آقای بذرپاش محترم لطفاً سفری به خراسان جنوبی هم داشته باشید در اینجا هم ما بعد از 13ماه ثبت نام در سایت به دلیل متولد شدن فرزند 4 هنوز خبری از زمین هاو واگذاری هاتوسط اداره راه وشهرسازی نیست که شروع به ساخت زمین کنیم باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۰:۱۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
بعضی جاها که واگذار شده ، چرا قرعه کشی می کنید. بهتره بر اساس اولویت ثبت نام باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ای کاش ۷ همت هم برای کسانی اختصاص می دادید که کارشان را از دست دادن وبا دویا چند فرزند شرمنده خانواده هستن.
تا نسل قدیمی را تقویت کنید نسل جدیدی بوجود نخواهد آمد.
United States of America
ناشناس
۱۹:۰۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
چرا ادارات طرح مسکن رو از محل زمینهای مازاذ خودشون اجرایی نمیکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
استان فارس شهرستان کازرون هنوز یک قطعه زمین در راستای جوانی جمعیت واگذار نکرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرکل راه و شهرسازی فارس و به ویژه رئیس مسکن و شهرسازی کازرون خودشون بزرگترین مانع تحقق نهضت ملی هستند. دلالی تو این شهر بیداد میکنه و قیمتها تنه به تنها شیراز و تهران میزنن و فقط باید تاسف خورد به حال شهر بی کلانتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
شهر بهارستان اصفهان هنوز یک پلاک زمین هم برای جوانی ججمعیت سه فرزندی واگذار نکرده
آخرین اخبار