اجرای طرح مشهد مهربان با هدف آزادسازی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد

رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: طرح «مشهد مهربان» با هدف آزادسازی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد با همکاری شورای محلات مشهد آغاز شد.

حسین باغ‌گلی گفت: در طرح «مشهد مهربان» سعی می‌شود با هدف تقویت اخلاق اجتماعی و روحیه خیرخواهانه و با استفاده از ظرفیت مردم، نیکوکاران و خیرین محلی نسبت به آزادی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد محلات اقدام صورت گیرد.

او گفت: با برپایی این طرح در سال گذشته ۳۰ زندانی از محلات مشهد به آغوش خانواده بازگشته‌اند. در این طرح از سه راه ارتباطی کمک‌های مردمی جمع‌آوری می‌شود که اولویت با نیکوکاران و خیرین محلی است؛ در این راستا شورای اجتماعی محله، اقدام به برگزاری جلسات و دعوت از خیرین و نیکوکاران خواهد کرد و در ادامه یک شماره کارت یا حساب حقوقی از یک مرکز نیکوکاری، خیریه یا مسجد محله برای جمع آوری کمک‌های مردمی اعلام و سپس تجمیع مبالغ در پایان زمان اجرای طرح صورت می‌پذیرد.

 رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: بخشی از این هزینه از طریق جشن گلریزان جمع شود و به نیت آزادی زندانیان با اولویت ساکنین محله که از قبل توسط معتمدان، مراکز نیکوکاری و کمیته امداد شناسایی شده اند، در مسجد یا مرکز فرهنگی و اجتماعی محله به حساب ستاد دیه استان واریز می‌شود.

باغ‌گلی  گفت: طرح «مشهد مهربان» از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز و تا ۴۵ روز پس از آن ادامه خواهد داشت.  در پایان طرح، معتمدان محله و رئیس شورای اجتماعی محله به ستاد دیه استان مراجعه و بر اساس اولویت‌هایی همچون زندانیان ساکن محله، زندانیان دارای همسر و فرزند، زندانیان زیر ۱۸ سال و بالای ۶۵ سال و زندانیان خانم نسبت به آزادی آنان اقدام و فیش واریزی را بین خیرین و نیکوکاران منتشر می‌کنند؛ همچنین شورای اجتماعی محلات نقش تسهیل‌گرانه و رابط مدیریت شهری با مردم را خواهند داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.