استاندار خوزستان:

با وجود افزایش سفر‌های نوروزی تصادف منجر به جرح و فوت کاهش یافت

خلیلیان گفت: تاکنون از مسافران نوروزی و کاروان‌های راهیان نور گزارش تصادف جرحی و فوتی ارائه نشده و در سلامت کامل به سر می‌برند.

صادق خلیلیان صبح امروز در دیدار با داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی بعد از ۲ سال، مسافران نوروزی و کاروان‌های راهیان نور عازم خوزستان شدند، اما میزان تصادفات کاهش یافته.

او با اشاره به لزوم نگهداری راه‌ها افزود: پارسال اعتباری به راه‌های خوزستان اختصاص داده شد و از محل اعتبارات سفر رییس جمهوری نیز این بخش تقویت شده است.

آقای خلیلیان همچنین یادآور شد که راه‌های روستایی استان نیاز به توسعه دارد تا بتوان بخش تولید را به بخش‌های تجارت متصل کرد.

استاندار خوزستان به اقداماتی که در پایانه‌های شلمچه و چذابه در حال انجام است نیز اشاره کرد و گفت: در انتظار کمک وزارت راه هستیم تا بتوانیم این پایانه‌ها را برای توسعه تجارت در سال ۱۴۰۱ با کشور‌های همسایه به ویژه با عراق فعال کنیم.

احداث راه آهن خوزستان به اصفهان اهمیت اقتصادی ویژه دارد

صادق خلیلیان دیشب نیز در دیدار با سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان همچنین بر توسعه راه‌های ارتباطی این استان با سایر استان‌ها به ویژه اتمام طرح مسیر ارتباطی خوزستان به چهارمحال و بختیاری برای تسریع در دسترسی به استان اصفهان تاکید کرد.

او افزود: پیگیری راه اندازی راه آهن خوزستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان که یکی از راه‌های اقتصادی و کلیدی کشور در حوزه حمل و نقل ریلی محسوب می‌شود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

آقای خلیلیان گفت:: اعتبار عمرانی استان خوزستان با کمک دولت و با پیگیری‌های انجام شده افزایش چشمگیری یافته است.

استاندار خوزستان همچنین روند تخلیه کالا‌های دپو شده در اسکله‌ها و انبار‌های بندر امام خمینی را «موثر» ارزیابی کرد.

استاندار اصفهان برای حضور در جمع مسافران راهیان نور و گروه‌های جهادی اصفهان به خوزستان سفر کرده.

او گفت: همه مردم نسبت به خوزستان دغدغه داشته و می‌خواهند اتفاق مبارک و کار خوبی در آن رخ دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.