انتقاد خطیب جمعه کرمان از کمرنگ برگزار شدن مراسم نیمه شعبان در کرمان

حجت الاسلام عربپور گفت: شأن شهر کرمان دیشب و امروز در خصوص نیمه شعبان آنچه که اتفاق افتاد، نبود و باید بیش از این توجه می‌شد.

حجت‌الاسلام مهدی عربپور در آئین نماز جمعه کرمان ضمن تبریک سالروز ولادت امام زمان (عج) گفت: راجع به مسئله مهدویت موضوعات مختلفی مطرح است که از جمله آن‌ها مسئله عمر حضرت، غیبت و ظهور ایشان، وظایف منتظران و حکومت جهانی ایشان است.

او در رابطه با علت غیبت امام زمان (عج)  می گوید: در ابتدا امام زمان (عج) در غیبت صغری بودند و از طریق ۴ نائب با مردم در ارتباط بودند؛ پس از آن‌که آخرین نامه را به نماینده خود فرستادند، اعلام شد که غیبت کبری آغاز شده است.

خطیب جمعه کرمان می گوید: در غیبت ایشان سوالی پیش می‌آید مبنی بر اینکه اگر مسئله امام زمان (عج) به عنوان امام معصوم (ع) در جامعه لازم و ضروری است، چرا مردم از دسترسی به امام زمان خودشان محروم باشند؟

او می گوید: در پاسخ به این سوال باید گفت: ایشان گرچه به ظاهر در غیبت هستند؛ اما مانند خورشیدی که پشت ابر است، برکاتشان به کل هستی می‌رسد.

حجت الاسلام عربپور گفت: در روایات ما برای این غیبت تا زمانی که ظهور اتفاق بیفتد، علت‌هایی ذکر شده است؛ یکی از این دلایل از زبان ائمه و پیامبر (ص) این است که غیبت سِری از اسرار پروردگار است که بعد از ظهور، بخشی از آن آشکار خواهد شد.

به گفته او  دومین علت آن است که یازده امام (ع) ما مجبور شدند بنا بر دلایل و مصلحت‌هایی با حاکمان ظالم بیعت کنند، اما امام زمان (عج) با هیچ حاکم ظالمی بیعت نخواهند کرد.

خطیب جمعه کرمان می گوید: علت سوم، امتحان شیعیان در جهات مختلف است که یکی از آن‌ها نشان دادن ثابت قدم بودن بر ایمان در دوران غیبت است.

به گفته او علت چهارم این است که ستمگران به دنبال قتل حضرت هستند؛ البته چندین مورد دیگر هم به عنوان علت‌های غیبت وجود دارند و وقتی در این حد واضح و مبرهن است نباید هیچ تردیدی نسبت به وجود ایشان داشته باشیم.

حجت الاسلام عربپور در خطبه دوم نماز جمعه این هفته گفت: شأن شهر کرمان دیشب و امروز در خصوص نیمه شعبان آن‌چه که اتفاق افتاد نبود و باید بیش از این توجه می‌شد.

عربپور ضمن تشکر از وزارت اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان (عج) می گوید: امنیتی که ما داخل کشور داریم، مدیون زحمات آن ها است.

او در ادامه به گردن زدن ۸۱ انسان در کشور سعودی اشاره کرد و گفت: در این کشور یک طایفه بر مردم حکومت می‌کنند و حرکات وحشیانه انجام می‌دهند و ما این عمل وحشیانه را محکوم می‌کنیم و به خانواده‌های آن‌ها تسلیت می‌گوییم.

خطیب جمعه کرمان  گفت: جای تأسف است که چنین اقدامی در این جهان، صدایی از مدعیان حقوق بشر را در نیاورد.

او به اقدام شجاعانه سپاه پاسداران در موشک‌باران مرکز اسرائیل در عراق  پرداخت و گفت: از سپاه تشکر می‌کنیم. 

حجت الاسلام عربپور در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک سال نو گفت: در این ایام به یاد فقرا باشیم و هر اقدامی که می‌توانیم در این مسیر انجام دهیم.

به گفته او  استان کرمان دارای منابع غنی الهی است؛ اما وضعیت و حال مردم کرمان خوب نیست. چه کسی باید به این مردم رسیدگی کند؟

امام جمعه موقت کرمان خطاب به مسئولان گفت: از منافع مردم کرمان بیشتر دفاع کنید؛ شرایط الان در شأن مردم ما نیست.

او خطاب به رئیس جمهوری گفت: استان کرمان هم منتظر است و امیدواریم در این دولت حال مردم بهبود یابد.

 منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.