صنعا: از گفت‌وگو با کشور‌های ائتلاف استقبال می‌کنیم

یک مقام مسئول در دولت نجات ملی یمن در صنعا اعلام کرد این کشور از هرگفت‌وگویی که اولویت آن امور انسانی باشد استقبال می‌کند.

یک مقام مسئول در دولت نجات ملی یمن در صنعا اعلام کرد که این دولت از پیشنهاد شورای همکاری خلیج فارس برای گفت‌وگو میان طرف‌های مرتبط با بحران یمن استقبال می‌کند.

این مقام مسئول گفت: از گفت‌وگو با کشور‌های ائتلاف در هر کشور بی‌طرف و غیرشرکت کننده در تجاوز چه عضو شورای همکاری خلیج فارس و چه غیر از آن استقبال می‌کنیم.

وی افزود: از هرگونه گفت‌وگو که اولویت آن پرونده انسانی، لغو محدودیت‌های ظالمانه علیه بندر الحدیده و فرودگاه بین‌المللی صنعا باشد استقبال می‌کنیم.

این مقام مسئول افزود: غیرمنطقی، ناعادلانه و ظالمانه است که میزبان و دعوت کننده به گفت‌وگو، کشوری باشد که خود جنگ را به راه انداخته و محاصره کرده است.

وی تأکید کرد: این سازگار نیست که از یک طرف به گفت‌وگو دعوت کنید و از طرف دیگر تروریست‌ها و افراد انتحاری را برای کشتار مردم به بازار‌ها و شهر‌ها بفرستید.

روز گذشته، دو مقام خلیج فارس در گفت‌وگو با رویترز گفتند که شورای همکاری‌های خلیج فارس در حال بررسی برای برگزاری مذاکراتی در ریاض از ۲۹ مارس تا ۷ آوریل (۹ تا ۱۸ فروردین) بین طرف‌های درگیر جنگ یمن از جمله گروه انصارالله یمن برای دستیابی به صلح هستند.

این مقامات که نامشان فاش نشد، اعلام کردند که دعوتنامه‌هایی رسمی ظرف چند روز آینده برای گفت‌وگو در مورد جنبه‌های نظامی، سیاسی و اقتصادی حمله ائتلاف سعودی به یمن با گروه انصار الله ارسال خواهد شد. در این مذاکرات مقامات یمنی میهمان «نایف فلاح مبارک الحجرف» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در مقر این سازمان در ریاض خواهند بود و در صورت پذیرش دعوت این گروه برای مذاکرات در امنیت کامل خواهند بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار