تلاش کشورهای عربی برای برگزاری مذاکرات بین طرف‌های درگیر جنگ یمن در ریاض

مقامات خلیج فارس اعلام کردند که شورای همکاری خلیج فارس در حال بررسی دعوت از طرف های درگیر جنگ یمن برای گفتگو در عربستان است.

دو مقام خلیج فارس در گفتگو با رویترز گفتند که شورای همکاری‌های خلیج فارس در حال بررسی برای برگزاری مذاکراتی در ریاض از ۲۹ مارس تا ۷ آوریل (۹ تا ۱۸ فروردین) بین طرف‌های درگیر جنگ یمن از جمله گروه انصارالله یمن برای دستیابی به صلح هستند.

این مقامات که نامشان فاش نشد، اعلام کردند که دعوتنامه‌هایی رسمی ظرف چند روز آینده برای گفتگو در مورد جنبه‌های نظامی، سیاسی و اقتصادی حمله ائتلاف سعودی به یمن با گروه انصار الله ارسال خواهد شد. در این مذاکرات مقامات یمنی میهمان نایف فلاح مبارک الحجرف، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در مقر این سازمان در ریاض خواهند بود و در صورت پذیرش دعوت این گروه برای مذاکرات در امنیت کامل خواهند بود.

هنوز مشخص نیست که آیا مقامات دولت نجات ملی یمن با سفر به عربستان که از دولت مستعفی منصور هادی حمایت می‌کند، موافقت خواهند کرد یا خیر.این مقامات گفتند منصور هادی که در ریاض مستقر است، با این مذاکرات موافقت کرده است.

این مذاکرات در حالی قرار است برگزار شود که حمله ائتلاف متجاوز سعودی به یمن، وارد هشتمین سال خود شده است. در‌ای مدت ده‌ها هزار یمنی شهید شده و قحطی این کشور را فرا گرفته است، اما با این حال تا کنون دستاورد خاصی برای مقامات ائتلاف سودی نداشته است.

چندی پیش نیز در پی عملیات‌های اخیر نیرو‌های مقاومت یمن علیه امارات و عربستان، شورای امنیت سازمان ملل متحد تحریم‌ها علیه جنبش انصارالله را تشدید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار