رعایت نکات بهداشتی در روزهای آلودگی

کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت : کیفیت هوای امروز شهرستان‌های سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و اسلام آبادغرب در وضعیت بحران، کرمانشاه و پاوه در وضعیت هشدار قرار دارد.

یحیی ذائبی گفت : شاخص کیفی هوا AQi (۲۴ساعته) در ساعت ۷ صبح ۲۱ اسفندماه برای ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای در شهرستان قصرشیرین عدد شاخص ۵۰۰، شهرستان سرپل‌ذهاب عدد شاخص ۵۰۰ و بیانگر وضعیت خطرناک و اعلام بحران، در اسلام آبادغرب عدد شاخص ۱۴۹ و در پاوه عدد ۱۳۰ بیانگر وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و اعلام هشدار است.

به گفته کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه شاخص لحظه‌ای هوا در ساعت ۷ صبح ۲۱ اسفندماه برای ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای استان، ایستگاه‌های سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و اسلام آبادغرب با عدد شاخص ۵۰۰ در وضعیت بحران و شهرستان کرمانشاه در شرایط بسیار ناسالم اعلام شده است.

براین اساس توصیه می‌شود افراد دارای بیماری قلبی عروقی، تنفسی، مادران باردار، کودکان زیر پنج سال و سالمندان حتی‌الامکان در این شهر‌ها از حضور غیرضروری در بیرون از منزل خودداری و در صورت حضور در محیط خارج از منزل از ماسک مناسب و استاندارد (N ۹۵) یا معادل آن (FFP ۲) استفاده کنند.

در شرایط آلودگی هوا استفاده از شیر و مایعات فراوان به همراه استفاده بیشتر از گروه میوه و سبزیجات می‌تواند آسیب ناشی از شرایط آلوده را کاهش دهد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.