برگزاری ۲۲ عنوان برنامه به مناسبت روز شهید در زنجان

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، گفت: ۲۲ عنوان برنامه به مناسبت روز شهید در این استان برگزار می‌شود.

کاظمی با بیان اینکه استان زنجان در حوزه ایثار اجتماعی پیشتاز است، گفت: رسانه‌ها نیز در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت همراه خوبی هستند.

او می گوید: در چهل و دومین سالروز تأسیس بنیاد شهید قرار داریم و ۲۲ اسفندماه به دلیل عملیات‌ های گسترده و شهدای این ماه به عنوان روز شهید نامگذاری شده است.

به گفته مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران زنجان  ۵۳۴ نفر از شهدای استان زنجان در اسفندماه شهید شده اند.

کاظمی با بیان اینکه از ۱۲ بهمن ماه اجرای برنامه‌های مربوط به روز شهید در زنجان آغاز شده است، گفت: کاشت نهال همه ساله در تاریخ ۱۵ اسفندماه انجام می‌شود و در طرح پویش ایران سرسبز هر ایرانی یک نهال، غرس ۳۵۳۵ نهال به یاد شهیدان استان زنجان انجام می‌شود.

او بابیان اینکه ۷۰ درصد مردم از روز شهید مطلع هستند، گفت: از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد بسیج در اجرای یادواره‌های شهداء استفاده می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهیداستان زنجان بااشاره به اینکه برگزاری دومین جشنواره بین المللی کتاب سرخ نگاران و تجلیل از ۶ نفر در استان زنجان از دیگر برنامه‌های روز شهید است، گفت: به همین مناسبت از خانواده مرحومه ملکناز نجفی خبرنگار ایثارگر زنجانی تجلیل خواهد شد.

او با بیان اینکه ۳۳ شهید جانباز در استان زنجان داریم، گفت: طرح سلام بر شهید به منظور تجلیل از خانواده این شهداء در دستور کار قرار دارد.

کاظمی گفت: طرح پایش سلامت و عیادت از جانبازان، دیدار با نماینده ولی فقیه با حضور جانبازان، پیگیری مطالبات ایثارگران، ساماندهی مزار شهداء و پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری از برنامه‌های این روز است.

مدیرکل بنیاد شهیداستان زنجان گفت: امکان زیارت مجازی شهداء نیز برای علاقمندان در سایت ایثار زنجان فراهم شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.