۱۴ کشته در حمله‌ای تروریستی در غرب نیجریه

مردانی مسلح در حمله‌ای تروریستی به دو روستا در ایالت نیجر در غرب نیجریه، ۱۴ نفر را کشتند و ۱۵ نفر دیگر را ربودند.

باشگاه خبرنگاران جوان - مردانی مسلح در حمله‌ای تروریستی به روستای «غالبیه» و سپس منطقه «گالادیما کوگو» در ایالت نیجر در غرب نیجریه خانه‌ها را سوزاندند.

به گزارش روزنامه نیجریه‌ای «نیجریه تریبون»، آن‌ها روز دوشنبه با تیراندازی کور به سمت اهالی روستا و منفجر کردن چندین بمب ۱۴ نفر کشتند و بیش از ۱۵ نفر دیگر را ربودند.

۱۹ دی ماه نیز تروریست‌ها در پاسخ به حملات هوایی ارتش نیجریه به مواضع خود، به ۸ روستا در ایالت «زامفارا» حمله کرده و ۲۰۰ غیرنظامی را قتل عام کردند.

ارتش نیجریه طی هفته‌های اخیر کوشیده بود مناطق تحت تسلط گروه‌های تروریستی را بازپس گیرد. پس از وقوع این کشتار، ارتش نیجریه این روستا‌ها را آزاد کرده و قربانیان را به خاک سپرد. مردم محلی نیز که از ترس تروریست‌ها از خانه و کاشانه خود گریخته بودند دوباره به محل زندگی خود بازگشتند.

مقامات محلی شمار ابتدایی کشته شدگان ۵۸ تن اعلام کردند، اما شاهدان عینی می‌گویند تلفات این حمله تروریستی حتی بیش از ۲۰۰ تن است.

ارتش نیجریه پیش‌تر موفق شده بود با حملات هوایی به مخفیگاه‌های گروه‌های تروریستی بیش از ۱۰۰ تن از این عناصر را به هلاکت برساند. با این حال، این حمله باعث تحریک تروریست‌ها برای حملات بیشتر علیه غیرنظامیان شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
تمام کترمندای دولت باید مسلح بشن و تو همچین مواقع بجنگن والا باید اخراج بشن
آخرین اخبار