تعیین محدوده سنی برای بازی‌های المپیک در دستور کارIOC

رئیس کمیته بین المللی المپیک از تلاش این سازمان برای تعیین محدودیت سنی جهت حضور در بازی‌های المپیک خبر داد.

توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک (IOC) فاش کرد که مذاکراتی در مورد امکان اعمال محدودیت سنی برای ورزشکارانی که در بازی‌های المپیک شرکت می‌کنند، در حال انجام است.

باخ تأیید کرده است که هیئت اجرایی IOC در واکنش به رسوایی دوپینگ کامیلا والیوا اسکیت باز ۱۵ ساله روسیه در بازی‌های المپیک زمستانی پکن که توجه رسانه‌های جهانی را به خود جلب کرده است، بحث درباره این موضوع را آغاز کرده است.

این مقام آلمانی تاکید کرد که فدراسیون بین‌المللی مسئول تعیین محدوده سنی خواهد بود، اما اذعان داشت که می‌خواهد با مطرح کردن موضوع ورزشکاران جوانی که تحت چنین تمرکز شدیدی در المپیک شرکت می‌کنند، آن‌ها را به تفکر وادار کند.

باخ در جریان کنفرانس مطبوعاتی امروز در پکن ۲۰۲۲ گفت: "مسائلی وجود دارد که باید به آن‌ها رسیدگی شود. این مربوط به مسائل حضور افراد کم سن و سال در مسابقات بزرگسالان است.

ما در هیئت اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک در مورد آن به فکر افتاده ایم، اما این نیاز به شور و مشورت دقیق در دو جبهه دارد.

"یکی از موضاعات در رابطه با WADA (آژانس جهانی ضد دوپینگ) است تا ببینیم آیا نیازی به تطبیق قوانین وجود دارد یا خیر. جبهه دیگر فدراسیون‌های بین المللی هستند که بگویند آیا تعیین حداقل سن شرکت در المپیک اقدام مناسبی است یا خیر.


بیشتر بخوانید


پایان خبر/

باشگاه خبرنگاران جوان/ ورزشی/ دنیای ورزش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار