ملاقات باخ با بانوی تنیس باز چینی در حاشیه رقابت‌های المپیک زمستانی

خبرگزاری رویترز در مطلبی از احتمال ملاقات رئیس کمیته بین‌المللی المپیک با بانوی تنیس باز چینی در حاشیه رقابت‌های المپیک زمستانی پکن خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - به نقل از رویترز، کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) در جریان بازی‌های المپیک زمستانی پکن با پنگ شوآی، تنیس‌باز شماره یک پیشین دوبل جهان دیدار خواهد کرد، اما جزئیات این نشست از قبل اعلام نخواهد شد.

سلامتی پنگ، یک قهرمان سه المپیک، در ماه نوامبر زمانی که او در رسانه‌های اجتماعی ادعا کرد که معاون سابق نخست‌وزیر چین، ژانگ گائولی، در گذشته به او تجاوز کرده است، به موضوعی نگران‌کننده تبدیل شد.

مارک آدامز، سخنگوی کمیته بین‌المللی المپیک گفت: «ما همیشه گفته‌ایم که ملاقاتی با او برگزار خواهد شد و یکسری تماس‌ها تا این لحظه انجام شده است.»

پنگ در ماه دسامبر گفت که هرگز کسی را به تجاوز به خودش متهم نکرده و پستی که او به اشتراک گذاشته سوءتفاهم بوده است. ژانگ در این مورد اظهار نظری نکرده است.

قبل از بازی‌های پکن، IOC چندین تماس ویدیویی با او برقرار و اعلام کرده بود که در طول بازی‌های ۴ تا ۲۰ فوریه، ملاقاتی حضوری خواهد داشت.

هنوز مشخص نیست که آیا توماس باخ، رئیس IOC با پنگ در یکی از مکان‌های مسابقات دیدار خواهد کرد یا در جای دیگری در پکن. آدامز گفته در صورت دست یافتن به اطلاعات قابل انتشار، حتما آن را به اشتراک خواهند گذاشت. 

IOC همچنین گفته است که اگر بخواهد اتهاماتش بررسی شود از او حمایت خواهد کرد.

علی‌رغم این تماس‌ها و تعداد انگشت شماری ویدیو از پنگ، نگرانی‌های بین‌المللی در مورد امنیت و رفاه او برطرف نشد و انجمن تنیس زنان (WTA) مسابقات در چین را به حالت تعلیق درآورد.

چین به طور مستقیم در مورد پست اولیه پنگ اظهار نظر نکرده است، اما پس از اقدام WTA اعلام کرده که مخالف سیاسی شدن ورزش است. 


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار