امیرعبداللهیان: رویکرد منطقی ایران، مذاکرات را به این مرحله رسانده است

وزیران خارجه جمهوری اسلامی ایران و انگلیس درباره آخرین وضعیت مذاکرات وین تلفنی گفت‌وگو کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان - وزیر خارجه ایران با اشاره به نزدیک شدن مرحله حساس و مهم مذاکرات وین، رسیدن به این مرحله از گفت‌وگوها را بیش از هر چیز ناشی از رویکرد منطقی و نیز ابتکار عمل طرف ایرانی دانست.

به گفته امیرعبداللهیان توافق دسته جمعی میان همه طرف های مذاکره کننده بر سر متن واحد و ضرورت لحاظ شدن مطالبات مشروع جمهوری اسلامی ایران جزو الزاماتی است که همه طرف ها باید آن را رعایت کنند.

پیش از این تراس در آخرین اظهاراتش گفته بود «سرعت پیشرفت در مذاکرات کافی نبوده و مذاکرات در حال رسیدن به بن‌بست خطرناکی است. ایران اکنون باید انتخاب کند که آیا می‌خواهد توافقی را منعقد کند یا مسئول فروپاشی برجام باشد!»

خانم تراس وزیر امور خارجه انگلیس نیز در این‌گفتگوی تلفنی، ضمن مرور آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه و گفتگوها در وین نقطه نظرات لندن در این خصوص را تشریح‌نمود.

همچنین در پایان این گفت‌وگو، وزیرخارجه انگلیس ابراز امیدواری کرد تا در آینده نزدیک این کشور بتواند بدهی های معوق خود به ایران را پرداخت نماید.

ماجرای بدهی انگلیس به ایران به سال‌های ۷۰ میلادی بر می‌گردد. ایران در آن دوره ۶۵۰ میلیون پوند برای خرید ۱۵۰۰ تانک چیفتن به انگلیس پیش پرداخت کرد. انگلیس تا رخ دادن انقلاب اسلامی، ۱۸۵ تانک به ایران تحویل داد، اما پس از انقلاب تعدادی از تانک‌ها را به دشمن در حال جنگ با ایران یعنی عراق فروخت و مابقی پول را نیز تاکنون پرداخت نکرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
باید به طرف‌های غربی اعلام کنیم که مذاکرات فرسایشی و تمام تعهدات هسته‌ای برجامی را تا زمان لغو تمام تحریم‌ها و راستی‌آزمایی دقیق آن به حال تعلیق در خواهیم آورد و چنانچه تا شش ماه دیگر این سیاست قطعی نظام محقق نشود از برجام خارج خواهیم شد و صرفاً به مقاوم‌سازی اقتصاد و خنثی‌سازی و بی‌اثرسازی تحریم‌ها و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با بالاترین سطح و سرعت ممکن خواهیم پرداخت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
ولی اونا عین قاطر لجباز هیچ منطق و دلیلی رو قبول ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
انگلیس=روباه پیر
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۵:۰۸ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
اگه میخوان غیر منطقی باشن حرفی نیست مام غیر منطقی میشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
خداییش اول و وسط و آخر منطق هستید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
انگلیس روباه صفت را فقط با زور باید مجبور به پرداخت خسارت کنید
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری فرزند زاگرس مرکزی
۱۳:۴۵ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
تانک‌های خریداری شده ایران را به دشمنش فروخت!!!!!
عجب!!دل بستن به همچنین کشورهایی عاقلانه نیست.
تاریخ باز هم تکرار میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
میخواه خودشه نشان بده که بگوید منم مثل ظریف هستم
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۳:۵۲ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
ظریف چه هنری داشت که افتخار باشه؟؟!. قرارداد را نخونده امضا کرد. هشت سال کشور را معطل جاسوسها و نفوذی ها کرد.
اگر طریف کارش را درست انجام داده بود الان نباید مذاکره میکردیم بایستی از سیب و گلابی های برجام می خوردیم!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
به نظر این موجودات فضایی که مغز ، ژن ، منافع ، ارزشها و منطقشان با سایر انسان ها متفاوت است ، ایران در هر حال بدهکار است ، بدهکار بودیم و سالها تحریم ظلم کردند ،توافق کردیم و بدهکار تر شدیم ،توافق پاره کردند و چند سال بد ترین تحریم های تاریخ کردند و بدهکار تر شدیم ، مذاکره کردیم باز ما بد تر شدیم و آنان وقیح تر ، حال به این جماعت نسوان رت بگویید چه باید کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
حاج حسین چرا با این انگلیسی چسونه صحبت کردی؟ این انگلیسی نکبت لیاقت کلفتی تورو نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
کاش آقای امیر عبدالهیان به خوبی به او یاد آوری می کرد و بر می شمرد که به دلایل زیر:
1- چند بار تخریب مذاکرات هسته ای توسط امریکا :
سعد آباد
ایران-ترکیه-برزیل
و ...
2-خروچ یک جانبه و غیرقانونی امریکا از برجام، ترور شهید سلیمانی و زیر پا گذاشتن قطعنامه 1722 سازمان ملل
3- تلاش امریکا برای استفاده از مکانیسم ماشه
4- یکسال باقی ماندن یکجانبه ایران در تمامی تعهدادت برجامی خود
5- عدم خروج ایران از برجام و npt تا کنون باوجود نقض عهدهای مکرر و غیرقابل توجیه و نیز زیاده خواهی ها، ترورها و تلاش ها برای براندازی و ...
6- عدم جبران خسارات خروج امریکا از برجامی که عملا از هم فروپاشیده بود و فقط به واسطه باقی ماندن ایران در آن تاکنون حداقل پوسته آن حفظ شده است
7- عدم اجرای هرگونه مکانیسم جبرانی برای خروج امریکا از برجام توسط اعضای باقیمانده و در حقیقت تنها گذاشتن ایران در اوج تحریمها و فشار حداکثری و تهدیدهای منطقه ای و بحران پاندمی کرونا و صرفا بازی با الفاظی همچون اینستکس و spv و ...
8-تمایل شدیدالوصف دولت جدید امریکا به انجام مذاکراتی با موضوعات جدید (برخلاف برجام) و در عین حال مذاکره در ذیل حفظ شاکله و ساختار کامل تحریم های دوران ترامپ و فشار حداکثری و در حقیقت ادامه سیاست های ترمپ تا هم اکنون و پرهیز از کوچکترین تغییر رویه ای که نشانه حسن نیت آن در مذاکرات بازگشتش به برجام باشد.
9- مواضع کاملا یکسویه و جانبدارانه و خصومت آمیز سه کشور اروپایی در ارتباط با مذاکرات بازگشت امریکا به برجام و از جمله همین اظهارات وزیر خارجه انگلیس!
یقینا به استناد و شهادت تمامی شواهد و مدارک و تاریخ مذاکرات:
فارغ از اینکه مذاکرات به نتیجه برسد یا نرسد، ایران فراتر از حسن نیت خود را نشان داده است و به هیچوجه کسی حق اتهام زدن به ایران را در رابطه با شکست مذاکرات به دلیل زیاده خواهی های خودش ندارد، خصوصا دولتهایی که سابقه مکرر در بد عهدی و حتی ترور دارند.
و قطعا ایالات متحده و سه کسور اروپایی متهمان اصلی و مسئول مستقیم تمامی شکست در چنین مذاکراتی خواهند بود... و بازی های رسانه ای نمی تواند واقعیت را عوض کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
منطق بده بستون نه اقتدار
نه آمریکا نه انگلیس قدرت ندارند تا وقتی که ما عقب نشینی نکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
رویکرد منطقی ؟ اول گفتین به هیچ وجه مداکره مستقیم با امریکا انجام نمیشه بعد گفتین رفع همه تحریمها نه فقط مرتبط با هسته ای بعد بحث زندانیان دو تابعیتی رسید شما از همه خواسته هاتون عقب نشینی کردین عجب منطقی کسانی که مخالف برجام بودن الان دنبال به دست اوردن فقط همون هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
جناب امیر عبدالهیان آن سلف شما جناب متکی در اتاق خود در وزارت امورخارجه آرام و قرار نداشت به معاونین خود گفت نامه ای تنظیم ویژه کیهان دهند تا ساعت چهار چاپ شود اما خدا نخواست روز قبل نامه ای محرمانه از یکی از دوستان ما در آمریکا رسید که نشان میداد آمریکا قصد دارد نامه ای در روزنامه های خود چاپ کند و تمام شرایط ایران را بپذیرد ما در وضعیت نابسامانی بودیم اما جناب متکی ۲۷روز صبر کرد و نامه خود را از روزنامه کیهان پس گرفت .اما یکی از روزنامه های اصلاح طلب مطلب را فاش کرد و آن شخصی که نامه به وزارت امور خارجه فرستاد هرگز پیدا نشد اکنون اگر وزیر امور خارجه امیر عبدالهیان یک اربعین یعنی چهل روز صبر کند بد نیست زیرا که بر سفره ایرانیان نوشته شده است«شکر نعمت نعمت آت افزون کند و کفر نعمت از کف آت بیرون کند»
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
روباه پیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
مردشور جفتتونو ببرن بدرد جرز دیوار هم نمیخورید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
با توافقات برجامی که تا چند روز دیگه صورت خواهد گرفت، قیمت دلار بطور چشمگیری کاهش خواهد یافت و به تَبَع آن قیمت سکه، طلا، خودرو، ملک و..... بشدت سقوط خواهند کرد و از طرفی چون محدودیت واردات مواد اولیه ی مورد نیاز کارخانجات تولیدی برداشته میشه و مواد اولیه به وفور و آسانی وارد کشور خواهد شد، وضعیت کسب و کار و تولیدات و صادرات رونق خواهد گرفت و در نتیجه بورس که درحقیقت موتور محرکه ی اقتصاد کشور هست بسیار عالی خواهد شد و سرمایه ها از سمت دلار،سکه، طلا، خودرو، ملک و..... به سمت بورس سرازیر خواهد شد. این خط و این نشان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
مگر گرگ و روباه هم منطق سرشون میشه!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
معلوم نیست چرا مسئولین ما همه جا رویکردشون منطقی بجز رویکردشون با خود ملت ایران ؟؟؟ واقعا" جای سئوال !!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
به انگلیس مکار اصلا اعتمادی نیست . اصل استعمار با اخلاق میانه ای ندارد که ما بتونیم به اونها و حرفها و کارها و وعده هاشون اعتماد کنیم. درست مثل جنایتکارانی همچون آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۰:۰۷ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
سلام ۸سال دفاع مقدس نبایدبگوییم۴۳سال جنگ نابرابردردومیدان داخل وخارج خدابه دادمان برسد...
آخرین اخبار