در گفت‌وگو با وزیر خارجه روسیه مطرح شد؛

تأکید امیرعبداللهیان بر ضرورت توجه به حقوق ایران در هر توافق

وزیر خارجه گفت: توجه به حقوق کامل ایران در عمل طرف‌های مقابل به تعهدات خود در هرگونه توافقی ضرورت دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان – آقای حسین امیرعبداللهیان این مطلب را در تماس تلفنی خود با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه مطرح کرد.

دور هشتم مذاکرات وین بعد از تنفسی ۱۱ روزه برای مشورت هیأت‌ها با پایتخت‌ها ۱۹ بهمن در شهر وین از سر گرفته شد و هم‌اکنون نیز ادامه دارد.

وزیر خارجه روسیه در این تماس گفت: از ابتکارات و رویکرد سازنده جمهوری اسلامی ایران در جریان مذاکرات وین تقدیر می‌کنیم. 

به گفته سرگئی لاوروف، «تداوم رایزنی‌ها و گفت‌وگو‌ها بین طرف‌های مختلف مذاکرات وین برای بررسی متون و پیشنهادات و دستیابی به توافق ضروری است.»

آقای امیرعبداللهیان در بخش دیگری از این تماس نشست آتی دومین اجلاس ۳+۳ در خصوص قفقاز جنوبی را فرصتی مغتنم برای همفکری و هم افزایی برای تعمیق همکاری منطقه‌ای در راستای منافع کشور‌ها و مردم این منطقه خواند.

وزیر امور خارجه روسیه نیز از میزبانی نشست دوم ۳+۳ در خصوص قفقاز جنوبی از سوی ایران استقبال و ابراز امیدواری کرد این نشست موجب تامین بیش از پیش منافع و مصالح کشور‌های منطقه و پایداری ثبات و امنیت در منطقه شود.

آخرین تحولات اوکراین نیز از دیگر موضوعات مطرح شده در این تماس بود.

وزیر خارجه در خصوص بحران اوکراین و بعد از اطلاع از مواضع مسکو در این خصوص از سوی همتای روس خود، به حضور بیش از پنج هزار دانشجو و هموطنان ایرانی در اوکراین اشاره کرد و گفت: با حساسیت روند تحولات در این‌ منطقه را دنبال می کنیم.

به گفته آقای امیرعبداللهیان، «ضمن درک دیدگاه‌ها و نگرانی‌های روسیه از دخالت‌های خارجی، امیدوار هستیم وضعیت جاری از طریق مسالمت آمیز و تعامل سازنده با پیگیری رویکرد دیپلماسی بین طرفین حل و فصل شود.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۶:۱۵ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
ایا مذاکره کنندکان ایرانی حقوقی بران ایران باقی گذشته اند
که حقوق ایران در هر توافق بهش توجه بشد.
بلند شوید و به ایران برگرددید! مذاکره کافی دیگر
آخرین اخبار