تجمع کارمندان شرکت‌های مخابراتی یمن در مقابل دفتر سازمان ملل

کارکنان شرکت‌های مخابراتی و پستی در صنعا در اعتراض به ممنوعیت و جلوگیری از ورود کشتی‌های سوختی به یمن در مقابل دفتر سازمان ملل متحد تجمع کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان- کارمندان شرکت‌های مخابراتی در صنعا معترضند که آن‌ها در نتیجه اقدامات ائتلاف سعودی-آمریکایی-اماراتی و در توقیف کشتی‌های حامل سوخت یمنی، با کمبود مشتقات نفتی رو به رو بوده و ادامه توقیف کشتی‌های سوختی، باعث قطعی خدمات اینترنتی و مخابراتی برای میلیون‌ها غیرنظامی بی گناه شده و در نتیجه تاثیر منفی در ارئه خدمات اولیه در بخش‌های ضروری به همراه خواهد داشت.

به گزارش المسیره، معترضان در جلوی دفتر سازمان ملل در صنعا ضمن محکومیت جنایات و تجاوزات ائتلاف سعودی به برج‌های مخابراتی صنعا، اعلام کردند: «محاصره و تحریم یک جنایت جنگی علیه تمام مردم یمن و نقض آشکار تمام قوانین بین المللی و منشور‌های حقوق بشر است. ما کشور‌های ائتلاف متجاوز را مسئول کامل بمباران زیرساخت‌ها و تخریب شبکه ها، برج ها، مراکز، ایستگاه ها، دفاتر پست و خدمات می‌دانیم. کشور‌های ائتلاف متجاوز در نتیجه دزدی کشتی‌های سوختی و ممانعت از ورود کالا‌های ضروری برای ادامه ارائه خدمات اولیه به مردم یمن، مسئول هستند.»

این کارکنان معترض همچنین از سازمان‌ها، جامعه بین‌المللی، اتحادیه‌ها و نهاد‌های بشردوستانه و حقوق بشری خواستند تا به مسولیت حقوقی، انسانی و اخلاقی خود عمل کنند. آن‌ها همچنین از سازمان ملل متحد، اتحادیه بین‌المللی مخابرات در خواست کردند که فوراً برای رفع ممنوعیت ورود تجهیزات و سیستم‌های ارتباطی غیرنظامی به داخل یمن مداخله کنند.

قابل ذکر است که ائتلاف سعودی به سرکردگی عربستان، تا کنون ۹ کشتی حامل سوخت یمنی را علی‌رغم بازرسی و کسب مجوز‌های سازمان ملل، توقیف کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار