نهاد حقوق بشری:

ژانویه گذشته خون‌بارترین ماه برای یمنی‌ها از سال ۲۰۱۸ بود

سازمان حقوقی «نجات کودکان» اعلام کرد در ماه ژانویه گذشته در هر ساعت یک غیرنظامی در یمن کشته یا مجروح شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - سازمان حقوقی «نجات کودکان»  در بیانیه ای، ماه ژانویه گذشته را خون بارترین ماه از زمان تشدید درگیری‌ها در یمن از سال ۲۰۱۸ دانست و اعلام کرد: به دنبال حمله نیروهای ائتلاف سعودی بین ششم ژانویه تا دوم فوریه بیش از ۲۰۰ فرد بالغ و ۱۵ کودک کشته و ۳۵۴ فرد بالغ و ۳۰ کودک مجروح شدند و این نگرانی وجود دارد که تعداد واقعی قربانیان بیش از این باشد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ماه گذشته در هر ساعت یک یمنی کشته یا مجروح شد و تعداد قربانیان به حدود سه برابر متوسط ماهیانه در سال ۲۰۲۱ رسیده است که ۲۰۹ قربانی بود.

بیانیه این سازمان بین المللی تاکید کرد از زمانی که شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در اکتبر گذشته به پایان ماموریت کارشناسانی رای داد که درباره جنایات جنگی در یمن تحقیق می‌کردند، تعداد کشته‌ها و مجروحان به طور فزاینده افزایش یافته است.

در اکتبر گذشته شورای حقوق بشر نتوانست ماموریت تیم بین المللی را که درباره جنایات احتمالی در یمن تحقیق می‌کرد، تمدید کند.

رژیم سعودی و امارات متحده عربی طی هفت سال گذشته به توحش خود علیه مردم بی دفاع یمن ادامه دادند. ائتلاف متجاوز سعودی در روزهای گذشته، ۱۱۲ بار توافق آتش بس را نقض کرد. ۳۶ بار از این حملات، توپخانه‌ای و ۶۳ بار از آن‌ها از طریق تیراندازی صورت گرفت.

یکشنبه هفته قبل نیز‏ یک منبع در اتاق افسران ارتباطات الحدیده یمن اعلام کرد ائتلاف متجاوز سعودی ٢٩٥ بار توافق آتش بس در بندر الحدیده را نقض کرد.

گروه‌های یمنی در جریان مذاکرات ١٣ دسامبر ٢٠١٨ در استکهلم، پایتخت سوئد توافق آتش بس در الحدیده را امضا کردند. اما نیرو‌های ائتلاف متجاوز سعودی از آن زمان به صورت مرتب این آتش بس را نقض کرده و در حال هدف قرار دادن غیرنظامیان در این استان هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار