دعوت به تعلیق فعالیت دادگاه‌ها در تونس

مجمع قضات تونس در واکنش به اقدام رئیس جمهور این کشور در انحلال شورای عالی قضایی، خواستار تعلیق فعالیت همه دادگاه‌های کشور شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: مجمع قضات تونس در پی اقدام قیس سعید، رئیس جمهور این کشور در انحلال شورای عالی قضایی خواستار تعلیق فعالیت همه دادگاه‌های کشور شد.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز اعلام کرد‏، کشور‌های گروه ۷ (آمریکا‏، آلمان، ایتالیا، انگلیس، ژاپن، فرانسه و کانادا) «نگرانی شدید» خود را از اقدام قیس سعید، رئیس جمهور تونس در انحلال شورای عالی قضایی این کشور ابراز کردند.

روز گذشته در پی تصمیم رئیس جمهور تونس مبنی بر انحلال شورای عالی قضایی، پلیس این کشور مقر این شورا را تعطیل کرد و به کارکنان شورا اجازه ورود به این ساختمان را نداد.

در همین حال رئیس شورای عالی قضایی تونس اعلام کرد: حاکمیت با عبور از هشدار‌ها به مرحله اجرایی کردن این هشدار‌ها رسید، ما نیز رایزنی‌هایی را آغاز کرده ایم تا با هدف حمایت از جایگاه قوه قضائیه و دادگاه‌ها، گام‌هایی را برای مقابله با این روند برداریم.

پیش از آن رئیس جمهور تونس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود با توجه به اینکه شورای عالی قضایی تونس به گذشته تعلق دارد و قدیمی است تصمیم به انحلال آن گرفته است.

شورای عالی قضایی تونس یک نهاد است که از استقلال برخوردار است و اختیارات آن شامل نظارت بر عملکرد صحیح قوه قضاییه، تضمین استقلال آن، تنبیه قضات و اعطای ترفیعات حرفه‌ای به آن‌ها می‌شود. ژوئیه سال گذشته بود که رئیس جمهور تونس با استناد به اصل ۸۰ قانون اساسی، هشام مشیشی، نخست وزیر این کشور را عزل، پارلمان را به مدت ۳۰ روز تعطیل، مصونیت وزرا را لغو و خود را به عنوان رئیس جمهور این کشور منصوب کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار