مهار آتش سوزی آشپزخانه رستورانی در شیراز

آتش سوزی آشپزخانه رستورانی در خیابان ستارخان شیراز پیش از گسترش مهار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز -  در پی بروز آتش سوزی در قسمت هواکش یک رستوران، کارگران طی تماس با سامانه ۱۲۵ ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز، در خواست کمک کردند که در کوتاه ترین زمان ممکن آتش نشانان ایستگاه  به خیابان ستارخان اعزام شدند.

با رسیدن به محل حادثه مشاهده شد آتش در آشپزخانه رستوران و از قسمت هواکش آغاز شده است  و دود غلیظی از قسمت هواکش آن به بیرون زبانه می‌کشد.

آتش نشانان بلافاصله پس از قطع جریان برق و گاز رستوران، و با توجه به حضور کارگران در محل با خارج کردن افراد و بکارگیری تجهیزات فردی و لوله‌های آبدهی خود را به کانون آتش سوزی رساندند و عملیات مهار شعله‌های آتش را آغاز کردند.

این آتش سوزی براثر سرایت شعله روشن هنگام طبخ غذا به چربی‌های انباشته شده در قسمت هواکش رستوران به وقوع پیوسته بود که قسمت عمده آتش در قسمت هواکش رستوران و در حال سرایت به طبقات بالایی بود.

تیم اطفایی در همان لحظات اولیه شعله‌های آتش را مهار و از وقوع حادثه‌ای جبران ناپذیر جلوگیری به عمل آوردند.

 در این حادثه به هیچ فردی آسیبی نرسید.

توجه به این نکته ضروری است که در هنگام تمیز کردن سیستم تهویه و هود صنعتی در همه آشپزخانه‌های رستوران‌ها و آشپزخانه‌های صنعتی ضروری است.

در هنگام پخت و پز مقداری از گاز‌های خروجی به صورت چربی در داخل کانال‌های تهویه رسوب می‌کند و مواد سرخ کردنی نیز چربی‌های چسبناکی از خود به جای می گذارند که می‌تواند به عنوان سوخت عملکرده و باعث گسترش آتش در داخل کانال تهویه  شود.

تمیز کردن مرتب هود صنعتی، فیلتر‌ها و کانال تهویه ریسک آتش سوزی را به شدت کاهش می‌دهد.

تصادف شدید خودرو سواری با تیر چراغ برق

برخورد خودرو وانت با تیر چراغ برق در بلوار هفت تنان، بامداد امروز یک مصدوم بر جای گذاشت.

روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی شیراز اعلام کرد، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی شیراز با دریافت گزارش این حادثه از سوی شهروندان، بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه ۹ و گروه امداد و نجات سازمان را به محل حادثه در بلوار هفت تنان اعزام کرد.

در این حادثه یک دستگاه خودرو وانت پیکان با یک نفر سرنشین در خیابان در حال حرکت بود که بنا به دلایل نامعلومی، از مسیر خود منحرف شد و به شدت با تیر چراغ برق وسط بلوار برخورد کرد.

بر اثر این حادثه، راننده این خودرو دچار مصدومیت شدید شده و سریعا توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی انتقال یافت.

با توجه به سقوط ستون برق در خیابان و احتمال بروز حادثه، آتش نشانان سریعا ضمن قطع برق ستون محور را ایمن، خودرو و ستون برق را از سطح خیابان به محل امن انتقال دادند.

علت بروز این حادثه رانندگی از سوی پلیس راهور منطقه در دست بررسی است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار