مهار آتش سوزی سفره‌خانه سنتی در شیراز

اتش سوزی سفره خانه سنتی در بلوار دکتر حسابی شیراز مهار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - روابط عمومی سازمان آتش نشانی شیراز اعلام کرد، با اعلام آتش سوزی در یک سفره خانه سنتی به سامانه ۱۲۵، بلافاصله نیروهای عملیاتی ۳ ایستگاه ۲۰، ۴ و ۸ به همراه گروه امداد و نجات و چهار خودروی اطفایی با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز به بلوار دکتر حسابی اعزام شدند.

این حادثه آتش سوزی از یک آلاچیق آغاز  به دلیل پوشش سریع اشتعال از جنس چوب، برزنت و پلاستیک گسترش یافته بود.

آتش نشانان به محض رسیدن به محل حادثه، با توجه به درگیر شدن ۱۸ آلاچیق و احتمال سرایت شعله های آتش به مکان های همجوار با کاربری مشابه، در همان لحظات اولیه، به دو گروه تقسیم و با جست و جو برای گرفتار شدگان احتمالی، گروه دیگری از نیروهای عملیاتی به دستگاه های تنفسی مجهز شدند و به وسیله لوله های آبرسانی، شعله های آتش را از دو جهت پیش از سرایت به مکان های اطراف مهار و خاموش کردند.

علت این آتش سوزی از سوی کارشناسان علت یابی سازمان آتش نشانی شیراز، در حال بررسی است.

عملکرد به موقع آتش نشانان در مهار آتش سوزی یک پاساژ

با تلاش آتش نشانان دو ایستگاه، آتش سوزی مغازه طلا فروشی در پاساژ ملت مهار و از گسترش آن جلوگیری شد.

روابط عمومی سازمان آتش نشانی شیراز اعلام کرد، به دنبال تماس مکرر شهروندان با سامانه ۱۲۵ و اعلام آتش سوزی در یک پاساژ، ستاد فرماندهی بی درنگ زنگ ایستگاه‌های ۲ و ۱۱ را به صدا درآورد و آتش نشانان بلافاصله به سمت خیابان مشیر فاطمی، پاساژ ملت حرکت کردند.

با رسیدن تیم‌های اطفایی بعد از سه دقیقه به محل حادثه مشاهده می شد که یک مغازه طلا فروشی در طبقه همکف از قسمت بالکن دچار آتش سوزی شده و دود ناشی از آتش سوزی فضای اطراف را در بر گرفته بود.

آتش نشانان با توجه به حساسیت محل بلافاصله به چند گروه تقسیم شدند، گروه اول پس از قطع برق و گاز ساختمان، مشغول مهار آتش شدند و گروه دوم همزمان با تهویه دود محل با تجهیز خود به دستگاه تنفسی به جستجو در داخل پاساژ پرداختند و تعداد زیادی از شهروندان را سالم خارج و به محل امن انتقال دادند.

 با عکس العمل به موقع آتش نشانان آتش سوزی به سرعت و قبل از سرایت به فضای اصلی مغازه مهار  و از بروز خسارات جبران ناپذیر جلوگیری شد.

با توجه به بنای ساختمان و سرعت انتقال آتش سوزی در این پاساژ در صورت گسترش آتش احتمال وقوع حادثه‌ای خطرناک و غیر قابل جبران وجود داشت.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار