«زمور» برای افزایش اقبالش در انتخابات فرانسه از مواضع افراطی خود عقب‌نشینی کرد

کاندیدای ریاست‌جمهوری فرانسه که به دلیل مواضع افراطی خود شناخته می‌شود ادعا کرد در جنبشی که هدایت می‌کند هیچ فردی از نازی‌ها وجود ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان - «اریک زمور» در تازه‌ترین مصاحبه خود ادعا کرد هیچ هیچ فردی از نازی‌ها در جنبشی که او هدایت می‌کند وجود ندارد، زیرا خانواده او در الجزایر به دنیا آمده و خود نیز یک یهودی فرانسوی است!

براساس گزارش آر تی کاندیدای راست افراطی فرانسه با اشاره به سخنان «مارین لوپین» که پیش از این تایید کرده بود در جنبش زمور افرادی از کاتولیک‌های افراطی، بت پرستان و نازی‌ها وجود دارند، مدعی شد: حالا دیگر بس است رقبای من تاریخ را بهتر از من می‌دانند، نازی‌ها در واقع می‌خواستند یهودی‌ها را نابود کنند، من یهودی هستم.

شایان ذکر است ساعاتی پیش نیز نیرو‌های امنیتی فرانسه با طرفداران زمور در پاریس برای بار دیگر درگیر شدند.

پیش‌تر، زمور با حضور در برنامه‌ای تلویزیونی در مورد مهاجران گفته بود: «آن‌ها دلیلی برای حضور در اینجا ندارند، آن‌ها دزد هستند، آن‌ها قاتل هستند، آن‌ها متجاوز هستند، این تنها کاری است که انجام می‌دهند، آن‌ها باید [به کشورهای‌شان]بازگردانده شوند».

زمور ۶۳ ساله و رقیب امانوئل مکرون، روزنامه‌نگار و شخصیت تلویزیونی است و طی دهه گذشته بار‌ها به دلایلی از جمله سوءاستفاده نژادی و نفرت‌پراکنی بار‌ها تحت پیگرد قانونی قرار گرفته است. او تا کنون دو بار به دلیل سخنان حاوی نفرت‌پراکنی محکوم شده است.

حتی در اولین نشست انتخاباتی زمور جنبش‌های ضد فاشیسم با طرفداران او درگیر شدند. به طوری که سفارت آمریکا در پاریس به شهروندان خود هشدار داد از رفتن به منطقه‌ای که اریک زمور  در آن تجمع سیاسی برگزار خواهد کرد، اجتناب کنند.

زمور ۶۳ ساله که گاهی اوقات به عنوان «ترامپ فرانسه» معرفی می‌شود، در ماه سپتامبر با شروع یک تور سراسری کتاب که به عنوان کمپین تبلیغاتی پنهان عمل می‌کرد، ورود چشمگیری به سیاست داشت. بر اساس گزارش روزنامه اکونومیست زمور که فردی ناسیونالیست رادیکال است به شدت اسلام‌ستیز بوده و مخالف پذیرش مهاجران و مسلمانان در فرانسه می‌باشد و عده‌ای از فرانسوی‌ها نیز با او موافق می‌باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
پونصد ساله دارن با نژاد پرستی مبارزه میکنن ولی هنوز موفق نشدن و توشون پر از نژادپرسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
به نظر من فرانسویا و ایتالیاییا از همه شون معتدل ترن ولی بقیه اشون انگار بال و پر دارن و خودشونو از همه بالاتر میدونن
آخرین اخبار