قیمت نفت به بالاترین میزان در ۸ سال گذشته رسید

بهای طلای سیاه در بازار انرژی به بالاترین میزان طی هشت سال گذشته رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان- افزایش احتمال حمله نظامی روسیه به اوکراین موجب شده روند قیمت نفت خام در جهان همچنان صعودی باشد.

به گفته خبرگزاری رویترز، کارشناسان بازار انرژی معتقدند اگر آمریکا تحریم‌های ایران را لغو کند، تهران می‌تواند ارسال محموله‌های نفتی به سراسر جهان را افزایش دهد و همین امر بر میزان عرضه جهانی خواهد افزود.

از این رو، قیمت نفت برنت دریای شمال امروز در معاملات بازار‌های جهانی با ۰.۶ درصد افزایش به ۹۳ دلار و ۸۷ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمبدیت آمریکا نیز با ۰.۳ درصد افزایش، ۹۲ دلار و ۵۶ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. این دو شاخص نفتی در هفته‌های اخیر بیش از ۲ درصد افزایش قیمت را به ثبت رسانده اند و به بالاترین میزان طی هشت سال گذشته رسیدند. 

میانگین قیمت هر بشکه سبد نفتی اوپک با ۲۰ سنت افزایش به ۹۰ دلار و ۱۸ سنت رسید که بالاترین قیمت در ۸ سال گذشته محسوب می‌شود.

سرمایه گذاران به دلیل برخی بحران‌های سیاسی از جمله افزایش تنش میان روسیه و اوکراین و نیز بخش‌هایی از خاورمیانه نگران کاهش چشمگیر عرضه نفت در میان مدت هستند.

تحلیلگران انتظار دارند روند صعودی قیمت نفت خام حداقل برای میان مدت ادامه دار باشد. بسیاری معتقدند قیمت نفت خام در سال جاری میلادی می‌تواند از مرز ۱۰۰ دلار در هر بشکه عبور کند.

در نشست دیروز اوپک پلاس، کشور‌های بزرگ تولیدکننده نفت جهان تصمیم گرفتند به سیاست فعلی خود مبنی بر افزایش متوسط تولید نفت علیرغم افزایش قیمت نفت پایبند باشند.

پل دونووان، اقتصاددان موسسه یو بی اس معتقد است که گروه‌های با درآمد پایین‌تر نسبت به هزینه‌های بالای انرژی آسیب پذیر هستند. به گفته این اقتصاددان، افزایش بهای نفت به ۱۰۰ دلار در هر بشکه نه تنها تورم را تشدید می‌کند، بلکه نرخ گردش شغل را نیز کاهش می‌دهد.

بیل فیتزپاتریک، مدیر عامل موسسه لوگان کپیتال می‌گوید: قیمت ۱۰۰ دلاری نفت ناشی از تقاضای بالا و دستاورد‌های حداقلی در قسمت عرضه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
خوب که نگاه میکنم فهم مردم رفته بالا کسی الکی نمیگه بهترین رژیم داریم زندگی حضرت علی برای مردم درست کردن بقیه بدن ما خوبیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
خب تهاتر با جنس چینی چه عایدی واسه مردم داره تازه خوراک دام از برزیل واردبشه با گوشت منجمد قیمت خدا تومن پول که نمیشه گرفت فقط قرض وقوله های دولت پر میشه پراید گرونتر میشه سیل دلارهای نفتی اگر نازل شود باز هم پراید در عرش و مردم در فلاکت و فقر غوطه ور تر و باز شعار ما حمایت از سوریه و التماس طالبان که فلکه سد کمال خان رو بچرخون تا هیرمند ابگیری بشه خدا توبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
چه فرقی برای من راننده تاکسی وکارگران ومردم دارد .به حقوق نجومی ها ومسولین بگوئید که بر خوردن از بیت المال اضافه می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
از این نفت فقط بدبختیش بع مردم ایران میرسه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
خب افزایش قیمت نفت ، چه سودی برای مردم داشته؟؟!!!!!!!!!
اگه نفت بشکه ای ۲۰۰ دلار و بیشتر از اون بشه ،هیچ تاثیری در زندگی مردم نداشته و نخواهد داشت.
آیا مقداری از این پول را وارد بورس کردید و بورس را از این وضعیت خارج کردید؟؟!!!!!!
United States of America
ناشناس
۱۷:۲۲ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
چرا هر وقت اصولگرا ها میان همکاریهای بین المللی افزایش میابد نفت میره بالا امریکا کوتاه میاد البته سوالات بسیار بسیار مهم در اصل نظام و ... م.جو.د است که قطعا هیچ کس قادر به پاسخگویی ان نیست تا حقایف روشن شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
بنویسد که سکه 9000000 تومان بود نفت بشکه ای 147دلار قبل از سقوط حالا بعداز 8 سال سکه حدود13 میلیون تومان نفت بشکه ای 90 دلار خجالت آور است. متشکر ناصر از تهراان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
بالا رفتن قیمت نفت برا مردم ایرا هیچ سودی نداره فقطبرا اقا زاده ها وبقیه کشورها که بهشون کمک میشه خوبه مافقطگرانی که هر لحظه بدترمیشه رو میبینیم واه وحسرت کشیدن را .مردم از دیددولتمندان فراموش شده هستندفقط خد ا بدادمان برسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
... توسرتان که نمیتونیدتورم وگرانیوکنترل کنید،پس این ریس وروسابه چه دردی میخورند،بریدکناربزاریدمتخصصین کشورواقتصادواداره کنند،شماهاتوان وعرضه مملکت داریو نداری،البته اگه yjcاین بارنظرموچاپ کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
بخورید صفاکنید برای خودتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
میدوارم حناق شه تو گلوشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
نفت اوپک چقدر شده!؟! نفت ایران چند!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
قیمتها هم به بالاترین رقم هشت سال گذشته رسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
نعمت زیرزمین خدا را اگر به ثروت روی زمین تبدیل بشود عالی هست فقر کم و امنیت و آسایش برای همه ایجاد می گردد. شما نگاه کنید اگر این نعمت خدا در جهت عمران و آبادانی مصرف شود چه می شود.
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۳:۱۴ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
ما یکی اینکه کارهامون حساب کتاب نداره مثل اینکه سیب زمینی یا برنج انقدر صادر میکنیم که برای مصرف داخلی کم میاریم و بعد شروع میکنیم به واردات اونم به دلار !! و دیگه اینکه هیچ کس تو کشور به حق خودش قانع نیست واز هرکسی حمایت شد یه جورائی سوء استفاده کرد !مثل خودروسازان و بعدم که لوازم خانگی و..!
حالا محصولات کشاورزی را مثل سیب زمینی صادر کردیم و الان وارد میکنیم و باید از تو سایت بخریم (آخه سبیب زمینیییییی؟؟؟؟؟؟؟؟!!) و کشاورزامونم شدن عین خودرو سازها و لوازم خانگیها !! مثل الان که برنج رفت بالا وکشاورزان هم انبارهاشون پر برنج ولی نمیفروشن درصورتیکه تا همین 6 ماه قبل مینالیدن که ضرر میدیم و نمیخرن ونشون میدادن که انبارهاشون پر برنج ولی خریداری نیست و... ! خب الان میخرن چرا نمیفروشید ؟؟! حقتون نیست که ازتون حمایت نشه؟؟؟! این سیب زمینی دیگه از اون حرفهاست ! شهرستان ما قطب سیب زمینیه و هرسالم رو دستشون میموند و چند سال پیشم هزاران تن ریختن بیرون ویا دفن کردن چون هم نخریدن و خراب شد وهم قیمت گونیش بیشتر از سیب زمینیش شده بود ! اما حالا که کم شده اینجا هم انبارها پره ولی نمیفروشن !! فقط یادشون باشه سالهای بعد که کسی نخرید و قیمت اگهههههه پائین اومد غر نزنند و یاد الانشون بیفتن و حال و روز مردم !!!!!
البته از طرفیم دولت رو حساب کتاب کار نمیکنه واگرنه اینها همه مدیریت میشد وسیب زمینی نمیششد اینترنتی و لاکچری !!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۰۸ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
پس چرا یارانه تغیری نکرده و همون ۴۵۰۰تومان مونده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
آقای رییسی خسته نباشید. واقعا معلومه که دلسوز مردمه و تمام سعی خودش رو داره می کنه .بهتره به کسی که با زمان کم و با توجه به شرایط کشور در ۸ ساله گذشته،در حال تلاش برای رفع مشکلات مردم هست فرصتی بدهیم و خودمان هم برای بهبود وضع مملکتمون تلاش کنیم.بهتره به جای قضاوت خودمان رو جای ایشان بگذاریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
بووووورس
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۱:۱۷ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
به درک که بالا یا پائین میره قیمت نفت وقتی هیچ تاثیری در معیشت مردم نداره! البته پائین اومدنش تاثیرداره ولی بالا رفتنش تاثیر که نداره هیچ تازه عین پائین اومدنش باز تورم و گرونی بالا میره و این از عجایبهای کشورماست که دیگه برامون عادی شده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
قیمت نفت در بورس چرا همش پایین میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
چه تاثیری برای ما مردم و سفره خانواده دارد آیا قیمتها پایین میایند؟آیا سهام نفتی در بورس بالا میروند؟بالاخره نفهمیدیم که بک کشور نفت خیز بودن خوب است یابد؟ ما که دیگه هیچ تاثیر مثبتی از خبرهای خوب نمی گیریم فقط گرانی افسارگسیخته هست که همچنان پیش میرود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
با هر قیمتی نه حقوق و مزایای مردم بیشتر میشه نه گرونی ها کمتر
فقط برای عده ای خوبه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۰۹ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
دقیقا موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
احسنت بر تو ای مرد جوان
آخرین اخبار