کاهش بهای نفت خام در بازار انرژی

قیمت نفت خام در بازار‌های جهانی به دنبال گزارش مرکز آمار آمریکا مبنی بر برآورد ضعیف حقوق و دستمزد در این کشور، روندی نزولی به خود گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان - در جلسه اعضای سازمان اوپک پلاس به رهبری روسیه، این سازمان اعلام کرد به تعهدات برنامه‌ریزی شده خود در ماه‌های گذشته مبنی بر افزایش متوسط تولید پایبند خواهد ماند.

به گفته خبرگزاری رویترز، به همین امروز در بازار‌های جهانی قیمت نفت «برنت دریای شمال» با ۰.۴ درصد کاهش به قیمت هر بشکه ۸۹ دلار و ۱۰ سنت رسید.

این در حالی است که قیمت نفت «وست تگزاس اینترمدیت» آمریکا هم با ۰.۶ درصد کاهش به قیمت ۸۷ دلار و ۷۲ سنت معامله شد.

این دو شاخص نفتی در روز‌های گذشته به دلیل تحولات سیاسی افزایشی بی‌سابقه در ۷ سال گذشته را به ثبت رسانده بودند.

بسیاری از کارشناسان بازار انرژی معتقدند فشار‌های سیاسی بر عرضه نفت به احتمال زیاد موجب افزایش قیمت‌ها در سال جاری میلادی خواهد شد و روند صعودی نفت خام امسال ادامه دار است.

حقوق و دستمزد برای نخستین بار در یک سال گذشته در آمریکا کاهش داشته است این داده نشان می‌دهد ممکن است آمریکا در ماه‌های آینده با خطر جدی در زمینه گسترش بیکاری و کاهش نرخ اشتغال مواجه شود.

با این وجود تنش‌های ژئوپلیتیکی در جهان از جمله افزایش احتمال حمله نظامی روسیه به اوکراین و برخی تنش‌ها در مناطقی از خاورمیانه موجب شده قیمت نفت در ماه‌های نخست سال جاری تا ۱۵ درصد افزایش یابد. رقمی که رکوردی تازه در ۷ سال گذشته است.

بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان بازار‌های جهانی معتقدند قیمت نفت خام در سال جاری میلادی به دلیل تنش‌های سیاسی می‌تواند حتی از مرز ۱۰۰ دلار در هر بشکه نیز فراتر رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار