افزایش دوباره بهای نفت خام در بازار انرژی

در پی گسترش سرمای شدید در بخش‌های وسیعی از آمریکا و احتمال اختلال در عرضه، قیمت نفت خام بار دیگر صعودی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان- در روز‌های اخیر در بخش‌های وسیعی از آمریکا سرما و یخبندان شدیدی حاکم شده است. در چندین ایالت بزرگ حالت اضطراری اعلام شده و گارد ملی آمریکا به حال آماده باش در آمده است. در روز‌های اخیر همچنین به دلیل بوران و یخ بندان شدید صد‌ها پرواز داخلی و خارجی در فرودگاه‌های مختلف در آمریکا لغو شده است.

به گفته خبرگزاری رویترز، به دلیل نگرانی از ایجاد اختلال در عرضه نفت، امروز در معاملات بازار‌های جهانی قیمت نفت خام برنت دریای شمال با ۰.۴ درصد افزایش، به ۹۱ دلار و ۴۵ سنت در هر بشکه رسید. همچنین نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با ۰.۵ درصد افزایش، ۹۰ دلار و ۷۳ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

این دو شاخص نفتی در هفته‌های اخیر بیشترین افزایش قیمت در ۷ سال گذشته را به ثبت رسانده اند. روز گذشته یک موج از سرمای بی سابقه بخش‌های مرکزی و شمالی شرقی آمریکا را در هم نوردید. برق هزاران نفر از ساکنان این مناطق قطع شد و مدارس در چندین ایالت بزرگ آمریکا تعطیل اعلام شد.

سرمایه گذاران بازار‌های نفتی از این رو نگرانند در روز‌های آینده عرضه نفت خام با اختلالات جدی مواجه شود. تنش‌های ژئوپلیتیکی اخیر در اروپای شرقی و نیز بخش‌هایی از خاورمیانه نیز به روندی صعودی قیمت نفت خام دامن زده است. بسیاری معتقدند به دلیل بحران‌های موجود در عرصه جهانی، قیمت نفت خام ممکن است در سال جاری میلادی تا مرز ۱۰۰ دلار در هر بشکه نیز برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار