بازداشت ۲ سرکرده داعش در استان نینوای عراق

مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق از دستگیری ۲ سرکرده گروه تروریستی داعش در استان نینوا خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: با ادامه عملیات گسترده سرویس‌های اطلاعاتی و تحقیقات نیرو‌های پلیس فدرال وابسته به وزارت کشور ۲ تن از تروریست‌های تحت تعقیب بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری المعلومه از بغداد، در این بیانیه آمده است: عناصر بازداشت شده از سرکرده‌های تیپ موسوم به «عمر» وابسته به گروه تروریستی و جنایتکار داعش در استان نینوا بودند که در بسیاری حملات تروریستی از جمله چند عملیات علیه نیرو‌های الحشدالشعبی در کوهه‌ای مکحول و نیز درگیری‌ها با نیرو‌های امنیتی عراق در بخش قدیمی موصل مشارکت داشتند.

سال ۲۰۱۷ سلطه داعش بر عراق و سوریه با مجاهدت‌های نیرو‌های محور مقاومت و متحدانشان به پایان رسید. با این وجود عناصر و مزدوران وابسته به این گروه تروریستی همچنان در مخفیگاه‌هایی در عراق و سوریه وجود دارند و هر از چندگاهی علیه مردم این دو کشور عملیات‌هایی را انجام می‌دهند.

«ترکی الحسن» تحلیل‌گر امنیتی و فرمانده سابق ارتش سوریه افشا کرد نظامیان آمریکایی و انگلیسی در پایگاه نظامی التنف سوریه که به مرز عراق نیز نزدیک است، به تروریست‌ها آموزش نظامی می‌دهند و کمی پیش نیز نزدیک به هفتاد خودرو را وارد عراق کردند. علاوه بر این تروریست‌های داعش در عملیات‌های هلی برن در منطقه مرزی دو کشور جابجا می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
تبریک تبریک تبریک تبریک
آخرین اخبار