ریه‌های ناژوان، نیازمند نفسی دوباره

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز از افت کیفیت آب‌های آبیاری شهر اصفهان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - مجید  عرفان منش از افت کیفیت آب‌های آبیاری شهر اصفهان خبر داد  و گفت: کاهش کیفیت آب آبیاری منجر به شوری و افزایش هدایت الکتریکی خاک‌های عرصه‌های فضای سبز شهر شده است که این امر با زوال تدریجی فضای سبز شهری همراه خواهد بود.

به گفته او  فضای سبز پارک جنگلی ناژوان علاوه بر محدودیت و محرومیت از آب و خشکسالی به دلیل نزدیکی به نیروگاه برق از آلودگی هوا نیز رنج می‌برد. آلودگی هوای شهر اصفهان و تشدید آن در روز‌های اخیر به دلیل استفاده نیروگاه‌ها از مازوت  به عرصه‌های گیاهی شهر آسیب وارد می‌کند.

 در حال حاضر خطوط انتقال آب منابع ذخیره سازی و شیوه‌های آبیاری در مناطق ۱۵ گانه اصفهان اجرا می‌شود و در صدد هستیم شبکه انتقال پسآب سطح شهر را در آینده نزدیک تکمیل نماییم.

در چند ماه اخیر مشکلاتی همچون آتش زدن برگ درختان و آتش روشن کردن در کنار درختان را داشتیم که باعث خشک شدن ریشه‌های درختان می‌شود و این امر نیازمند فرهنگ سازی بین شهروندان است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان می گوید: شهر اصفهان فقط یک درصد کل آب حوزه آبخوان شهر را در فضای سبز مصرف می‌کند و عملاً فضای سبز شهر به علت خشکسالی تحت فشار شدید قرار گرفته است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار