زیست ۱۹٠٠ پرنده در باغ پرندگان اصفهان

مدیر طرح ساماندهی ناژوان اصفهان گفت: در باغ پرندگان ناژوان اصفهان، ۹۰ گونه پرنده وجود دارد .

سید رسول هاشمیان مدیر طرح ساماندهی ناژوان اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهانگفت: حدود ۲۵ سال پیش اولین باغ پرندگان کشور، در اصفهان دایر شد که در حال حاضر ۹۰ گونه از پرندگان و نزدیک به هزار و ۹۰۰ پرنده در باغ پرندگان ناژوان زیست می‌کنند.
او با بیان اینکه پرندگان با توجه به شرایط زیستی که دارند، شرایط نگهداری و خوراکشان هم متفاوت است، افزود: در باغ پرندگان ناژوان اصفهان، پرندگان گوشت‌خوار، ماهی‌خوار، دانه‌خوار و گیاه خوار وجود دارند.
مدیر طرح ساماندهی ناژوان اصفهان با اشاره به اینکه در کنار مجموعه باغ پرندگان ناژوان اصفهان واحد‌های مختلفی مثل واحد تاکسیدرمی، واحد تغذیه و کلینیک سلامت پرندگان دایر است توضیح داد: با تکیه بر دانش و تجربه کارشناسان باغ پرندگان، بسیاری از فعالیت‌های مربوط به پرندگان در این مجموعه به صورت خودکفا انجام می‌شود.
هاشمیان با بیان اینکه میکس دانه‌های پرندگان دانه خوار در واحد تغذیه انجام می‌شود ادامه داد: با همکاری موثر ناژوان و اداره کل دامپزشکی استان و تلاش کارشناسان باغ تا کنون به رغم وجود همه مشکلات و بیماری‌های مختلف دام و طیور، سلامت کلیه پرندگان حفظ شده است.
او با اشاره به امکان دریافت پرندگان اهدایی از سمت شهروندان افزود: پرندگان اهدایی در واحد کلینیک و سلامت قرنطینه می‌شوند تا پس از بررسی پزشک و بعد از اطمینان از سلامت کامل، این پرندگان به مجموعه باغ اضافه می‌شوند.
مدیر طرح ساماندهی ناژوان اصفهان خاطرنشان‌کرد: باغ پرندگان ناژوان جنبه تفریحی_گردشگری دارد، اما علاقه‌مندان به تحقیق و پژوهش در مورد پرندگان می‌توانند با اخذ معرفی نامه از دانشگاه‌های مختلف در این باغ به تحقیق و پژوهش بپردازند.
هاشمیان تصریح کرد: در باغ پرندگان ناژوان شرایط تمامی پرندگان در نظر گرفته می‌شود و بر اساس همان شرایط قسمت‌های مختلف برای زندگی پرندگان طراحی می‌کنیم.
او افزود: برای پرندگان آبزی سه عدد دریاچه در نظر گرفته شده، برای پرندگان استوایی قفس‌های شیشه‌ای با آب و هوای گرم و مرطوب دایر است، از پرندگان وحشی و شکاری همچون عقاب، باز و گونه‌ای از جغد‌ها در قفس‌های میله‌ای که به صورت صخره‌ای ساخته شده‌اند نگهداری می‌شود و فضای طبیعی و سر سبز برای مابقی پرندگان طراحی شده است.
مدیر طرح ساماندهی ناژوان اصفهان اظهار کرد: کل مجموعه باغ پرندگان ناژوان اصفهان ۵۵ هزار متر مربع است که بر روی حدود ۴۰ هزار متر آن به وسیله ۱۶ ستون محرک و قابل ارتعاش توری نصب شده تا از خروج پرندگان از باغ جلوگیری شود.
هاشمیان با اشاره به اینکه مجموع هزینه‌های باغ پرندگان توسط شهرداری اصفهان و از راه فروش بلیت به بازدیدکنندگان تامین می‌شود عنوان کرد: بعد از گذشت از پیک پنجم کرونا، امکان بازدید برای عموم شهروندان فراهم شده و علاقه‌مندان به بازدید از باغ پرندگان ناژوان می‌توانند از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح تا ساعت ۵ بعد از ظهر در باغ حضور داشته باشد.
انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار