گلایه خطیب نماز جمعه کرمان از وضعیت نامعلوم مدیران کرمانی در دولت سیزدهم

خطیب نماز جمعه کرمان گفت: وضعیت نامعلوم مدیران استانی یکی از مسائل و دغدغه های مهم مردم است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان - حجت الاسلام علی توکلی خطیب نماز جمعه کرمان گفت: طبق گفته آیت الله مجتهدی تهرانی علامت تنهایی این است که اگر یک هفته اعمال شما را ضبط کردند و بعد خواستند آن را بخش کنند، ناراحت شوید.

به گفته او، باید مراقب اعمالمان باشیم و آنچنان باید مراقب چشم، گوش و زبانمان باشیم که هرچیزی را نگوییم و نشنویم و نبینیم چراکه یکی از ابزاری که موجب تقوا و بی تقوایی می‌شود، زبان است.

خطیب نماز جمعه کرمان گفت: کارکرد‌های زبان از سایر اعضا بیشتر است چراکه با زبان هم می‌توان محبت و جلب دوستی کرد و هم می‌شود تخریب کرد و کینه ایجاد کرد وآن چیزی که بیشترین نقش را در آسیب‌های اجتماعی و درگیری‌های خانوادگی و خیابانی ایفا می‌کند، زبان است.

به گفته حجت الاسلام توکلی، حضرت لقمان فرمودند: که اگر حرفی امروز نزدیم فردا می‌توانیم بگوییم، اما حرفی که امروز بیان کردیم، فردا نمیتوانیم پس بگیریم، بنابراین باید مراقب حرف هایمان باشیم واز آفت‌های زبان دروغ، تخریب و غیبت از آفت‌های زبان است.

خطیب نماز جمعه کرمان در بخش دیگری از سخنانش گفت: با گذشت ۶ ماه از آغاز به کار دولت سیزدهم، وضعیت نامعلوم مدیران استانی یکی از مسائل و دغدغه‌های مهم مردم است، مردمی که رای دادند و با امیدواری منتظر تغییراتی بودند و تا تغییرات ملموسی رخ دهد که متاسفانه اتفاقات چندانی نیوفتاد.

به گفته او، بعضی از مدیران میخواهند بروند، برخی از مدیران باید بروند و بعضی‌ها هم بلاتکلیف اند و این روند در پاسخگویی مردم تاثیر گذاشته است.

او گفت: مردم مدیرانی میخواهند که انقلابی باشند و حرف و عملشان یکی باشد، پشت میز نشین نباشد، پاسخگوی مردم و پاکدست باشد.

او گفت: مدیرانی که اهل نماز جمعه باشد، متاسفانه این صفت در بین مدیران کمرنگ بود؛ به طورکلی مدیرانی که سرکار می‌آیند بسته‌ای از ویژگی‌های خوب باشند و الگوی آن‌ها شخص رییس جمهور باشد.

او گفت: ما در جمهوری اسلامی شعار نه شرقی نه غربی را داشتیم و یک ملاک را در نظر بگیرید و براساس آن هم با شرق و هم با غرب در جهت حفظ منافع کشور در ارتباط باشیم و در گذشته همه نگاه‌ها به غرب بود و، چون وعده‌ها عملیاتی نشد، در دولت سیزدهم نگاه مشروط به شرق برخی‌ها به دنبال تخریب اند.

به گفته خطیب نماز جمعه کرمان : اگر دقت کنیم در همین مدت کوتاه هم صادرات نفتی و صادرات غیر نفتی افرایش یافت و اینگونه نبود که عزت ایران زیر سوال رود.

او درخصوص سفر رییس جمهور به روسیه گفت: برخی‌ها به دنبال تخریب اند، اما روسیه سنگ تمام گذاشت و استقبال خوبی را انجام داد که حتی برای برخی از کشور‌های قدرتمند‌تر از ما هم انجام نمی‌دادند.

او گفت: تاکید رهبری بر خنثی کردن تحریم ها، این بود که اگر یک طرف تحریم کرد به طرف دیگری رویم و دلیل اینکه به سمت شرق رفتیم همین بود واگر همسایگان و کشور‌های نزدیک ما به ما کمک میکنند و باهم تعامل خوبی داریم چرا باید به آن سر دنیا رویم؟ می‌رویم مگر آنکه منافع دیگری در میان باشد.

حجت الاسلام توکلی در پایان گفت: ما تسلیم فضا سازی‌ها نمی‌شویم، دروغ‌های فضای مجازی را باور نمیکنیم، دوران فریب سر آمده و مردم با از ابتدا وارد صحنه سیل شدند و قضایا را مدیریت کردند تقدیر و تشکر می‌شود وامیدوارم با کمک‌ها بخشی از این خسارت‌ها را جبران کنیم.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار