تامین سوخت یارانه‌ای برای صادرات هوایی سیب آذربایجان‌غربی

استاندار آذربایجان غربی گفت: پیگیر اختصاص یارانه سوخت برای صادرات هوایی سیب تولیدی استان به اندونزی هستیم که امیدواریم به نتیجه برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه - محمدصادق معتمدیان در سفر به سلماس در جمع اقشار مختلف مردم این شهرستان گفت: خام فروشی بلای جان کشاورزان آذربایجان‌غربی شده است؛ نباید اجازه داد تا سال آینده مشکلات امسال سیب تکرار شود.

وی می گوید: امروز در یک واحد تولیدی که بازدیدی نیز از آن داشتیم، بیش از ۲۵ محصول فرآوری شده از سیب تولید می‌شود که کار بسیار ارزشمندی است و باید نهادینه شود.

استاندار گفت: بیشترین گمرکات کشور در آذربایجان‌غربی مستقر است، ولی جای سوال است که چرا از این ظرفیت برای صادرات محصولات کشاورزی استفاده‌ای نشده است؛ به نظر می‌رسد در برخی از حوزه‌ها دچار یک خود تحریمی هستیم که با هماهنگی و برنامه ریزی دستگاه‌های اجرایی باید این مشکلات رفع شود.

به گفته معتمدیان میلیارد‌ها تومان برای ایجاد زیر ساخت راه آهن در این‌استان هزینه شده، ولی از ظرفیت اقتصادی راه آهن در آذربایجان‌غربی ریالی استفاده نمی‌شود، و بدون استفاده مانده است.

استاندار آذربایجان‌غربی بر ضرورت نوسازی و مدیریت باغات استان تاکید کرد و گفت: ارزش افزوده حاصل از فروش محصولات کشاورزی به خصوص سیب باید در وضعیت معیشتی و زندگی مردم نمایان شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.