تعاون روستایی هوایی سیب صادر می کند

معاون استاندار آذربایجان غربی گفت: حمل سیب در قالب سیستم حمل و نقل هوایی به کشور‌های هدف توسط سازمان تعاون روستایی انجام می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه - نادر صادقی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان تعاون روستایی کشور مقرر شده است، این سازمان سیب درجه یک استان را به صورت تضمینی، خریداری و از طریق سیستم حمل و نقل هوایی به کشور‌های مختلف،  صادر کند.

به گفته صادقی، سازمان تعاون روستایی، سیب درجه یک صادراتی استان را از صادرکنندگان و صاحبان این محصولات که در سردخانه‌های استان موجود است، را خریداری و اقدام به صادرات سیب به کشور‌های هدف خواهد نمود و در این شرایط صادرات قطعا به نفع اقتصاد استان خواهد بود.

وی می گوید: سازمان تعاون روستایی چند فروند هواپیمایی باری را برای روند صادرت سیب استان تدارک دیده است که با سوخت دولتی این حمل و نقل هوایی به صورت مکرر تا پایان صادرات سیب استان به کشور‌های هدف انجام خواهد شد.

صادقی گفت: در سال جاری یک میلیون و ۲۶۰ هزار تن تولید سیب استان بود، که حدود ۳۵۰ هزار تن سیب صنعتی و مابقی سیب درجه یک و دو جهت صادرات یا توزیع در بازار‌های داخلی در ۴۰۰ سردخانه استان نگهداری شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: با هماهنگی استاندار با مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور، در کمترین زمان ممکن حدود ۴۲ هزار و ۵۰۰ تن از سیب صنعتی کشاورزان توسط سازمان تعاون روستایی به مبلغ حدود ۵۰ میلیارد تومان به صورت تضمینی خریداری شد که تماما به کشاورزان عزیز پرداخت گردید، از طرف دیگر حدود ۲۹۸ هزارتن سیب صنعتی کشاورزان نیز توسط کارخانه‌های کنسانتره استان و سایر استان‌ها نقداً از کشاورزان خریداری شد.

صادقی می گوید: بر اساس اعلام اتحادیه سردخانه داران استان در حال حاضر حدود ۴۴۰ هزارتن سیب درجه یک و دو در سردخانه‌های استان باقی مانده که تنها ۲۰۰ هزار تن آن قابلیت صادرات دارد که امیدواریم با استفاده از سیستم حمل و نقل هوایی شاهد شتاب بخشیدن در روند صادرات سیب به عنوان یکی از محصولات استراتژیک استان باشیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.