رئیس جهاد کشاورزی استان:

زمینه صادرات سیب از آذربایجان غربی تسهیل شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: با توجه به فرصت اندک و فسادپذیری محصول سیب باید زمینه صادرات آن تسهیل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه - اکبر کرامتی در جلسه بررسی مسایل و مشکلات سیب درختی استان که با حضور رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان غربی در سالن جلسات مدیریت جهاد کشاورزی نقده برگزار شد، گفت: امسال با توجه به رشد میزان صادرات سیب استان در مقایسه با سال گذشته، تحولات اخیر صورت گرفته در کشور‌های منطقه و همسایه باعث بروز مشکلاتی در روند صادرات سیب درختی استان شده است که لازم است در فرصت باقیمانده از سال و با توجه به فساد پذیری محصول ذخیره سازی شده در سردخانه‌های استان، صادرات تسریع و تسهیل شود.

وی می گوید: افزایش کیفیت و بازار پسندی، توسعه باغات مدرن و پایه رویشی و همچنین استفاده از ارقام مختلف جهت مدیریت برداشت و بازار رسانی در دستور کار جهادکشاورزی استان قرار دارد.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی باید دیپلماسی اقتصادی در زمینه صادرات محصولات کشاورزی به خصوص سیب در کشور و استان تقویت شود و رایزانان بازرگانی تلاش خود را در این زمینه افزایش دهند.

وی گفت: مشکلات حمل و نقل، نبود کامیون‌های یخچالدار، قوانین دست و پاگیر گمرکی و نیز قوانین وضع شده پرپیچ و خم در زمینه صادرات سیب، از مهمترین موانع صادراتی است و باید بیشتر تشکل‌های بخش کشاورزی نقش آفرینی کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی  می گوید نقشه راه سیب استان تهیه شده و برنامه عملیاتی آن در حال تدوین است تا در سال‌های آینده موضوع تولید سیب درختی استان ساماندهی شود.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: تامین هواپیمای کارگو برای انتقال محصول سیب درختی استان به بازار‌های هدف صادرات، پی گیری می شود.

علی زنجانی می گوید: با توجه به کافی نبودن ظرفیت کارخانجات صنایع تبدیلی استان مقرر شده است در راستای توسعه صنایع تبدیلی، کارخانه کنسانتره میوه با مشارکت تعاون روستایی استان احداث شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.