سرعت وزش باد در قصرشیرین به بیش از ۵۷ کیلومتر بر ساعت رسید

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: با ورود سامانه ناپایدار جوی از بامداد پنجشنبه به آسمان این شهرستان مرزی، بیشینه سرعت وزش باد در این منطقه به ۱۶متر بر ثانیه معادل ۵۷.۶کیلومتر بر ساعت رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- امیرپرویز نجفی گفت: دمای فعلی هوای قصرشیرین ۲.۹ درجه سانتیگراد بالای صفر و رطوبت نسبی موجود در هوا ۱۰۰ درصد است. طبق پیش‌بینی اداره کل هواشناسی موج ناپایدار تا فردا بر جو منطقه حاکم است و شاهد بارش باران و وزش باد خواهیم بود که طی ساعت گذشته بارش باران منجمد (برف) نیز در این شهرستان گرمسیر داشته‌ایم.

از ابتدای دی‌ماه تاکنون در مجموع در قصرشیرین ۶۵.۵ میلی متر باران باریده که همچنان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش دارد.

از ابتدای سال زراعی جاری (مهرماه تاکنون) در قصرشیرین ۹۷.۷ میلی متر و از ابتدای سال آبی (فروردین ماه امسال تا کنون) ۱۰۲.۱ میلیمتر باران در این شهرستان باریده است.

از ابتدای امسال تاکنون این شهرستان ۵۳ روز درگیر گرد و خاک بوده که روزهای غبارآلود در فروردین هشت روز، اردیبهشت هشت روز، خرداد سه روز، تیر یک روز، مرداد چهار روز، شهریور هفت روز، مهر چهار، آبان چهار ، آذر ماه ۱۰ و دی ماه چهار روز بوده است.

انتهای پیام/ ط.پ

برچسب ها: گرد و خاک ، گرمسیر ، باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.