هوای قصرشیرین در شرایط ناسالم

رئیس اداره حفاظت محیط زیست قصرشیرین گفت: هوای این شهرستان مرزی بدلیل آلودگی ناشی از گرد و غبار برای گروه‌های حساس در وضعیت ناسالم قرار دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، پژمان فتاح پور رئیس اداره حفاظت محیط زیست قصرشیرین گفت : شاخص کیفی هوا بر اساس استخراج داده‌ها از ایستگاه سنجش کیفی هوا در این شهرستان در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۱ است که بیانگر وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

این وضعیت از ساعت ۱۱ دیروز (جمعه) تا ساعت ۱۱ امروز است لذا از بیماران قلبی، ریوی، کودکان و مادران باردار درخواست داریم از تردد در هوای آزاد خودداری کرده و در صورت امکان از منزل خارج نشوند.

شاخص استاندارد هوای سالم بین ۵۰ تا ۱۰۰ میکروگرم بر مترمکعب است.

بر اساس اعلام اداره هواشناسی قصرشیرین از ابتدای امسال تاکنون این شهرستان ۵۰ روز درگیر گرد و خاک بوده که روز‌های غبارآلود در فروردین هشت روز، اردیبهشت هشت روز، خرداد سه روز، تیر یک روز، مرداد چهار روز، شهریور هفت روز، مهر چهار، آبان چهار و آذر ماه ۱۱ روز بوده است.

اعتبار اجرای پروژه‌های عمران شهری روانسر تصویب شد

سرپرست شهرداری روانسر از تصویب ۳۶ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه‌های عمران شهری این شهر خبر داد و گفت: موافقت نامه جذب این اعتبارات بین شهرداری روانسر و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه تبادل شده است.

آرش محمودی افزود: این اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی‌ها و برای اجرای پنج پروژه عمرانی در نظر گرفته شده است.

برای تکمیل کنار گذر شهر روانسر هشت میلیارد و ۶۵۲ میلیون ریال و برای ساماندهی ورودی شهر از میدان هورامان تا سرب جابری نیز هشت میلیارد ریال مصوب شده است.

برای ساماندهی سراب روانسر و احداث جاده سلامت هفت میلیارد ریال تصویب شده است، پارسال ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از ۲ محل اعتباری برای دیوارچینی، ایجاد پیاده‌رو، خط دوچرخه‌سواری و ساخت سکوی ورزش صبحگاهی هزینه شد.

برای اجرای ۲ پروژه ایمن سازی، اصلاح و بهسازی معابر شهر در مجموع ۱۲ میلیارد و ۴۹۲ میلیون ریال تعریف و موافقت نامه آن‌ها مبادله شده است.

از محل اعتبارات داخلی و جاری شهرداری حاصل از اخذ عوارضات شهروندان، فروش اموال و سایر ردیف‌ها پروژه‌های دیگر تعریف و تصویب می‌شود که روند توسعه و عمران شهری را شتاب ببخشد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.