تهیه و توزیع ۶۰۰ بسته مواد غذایی ۷۲ ساعته در روستا‌های گرفتار در برف

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه گفت : ۶۰۰ بسته مواد غذایی ۷۲ ساعته در چهار روستای شهرستان پاوه تهیه و توزیع شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- فرزین معتمدی گفت : جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه به دلیل بارش سنگین برف و کولاک این بسته‌های مواد غذایی را در روستا‌های مرزی هانی‌گرمله، کیمنه، بیدرواز و دزآور از توابع شهرستان پاوه توزیع کرد.

بسته‌های مواد غذایی ۷۲ ساعته شامل کنسروجات و برنج است برف و کولاک راه ارتباطی این روستا‌ها را مسدود کرده است و جمعیت هلال احمر در اولین فرصت نسبت به تهیه و توزیع این بسته‌های مواد غذایی اقدام کرد.

۲ مادر باردار در محور‌های مسدود شده استان نجات یافتند نیرو‌های امدادی هلال‌احمر این ۲ مادر را دیروز (سه‌شنبه) از روستایی در گهواره بوسیله بالگرد به فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه منتقل و تحویل اورژانس دادند تا به مراکز درمانی منتقل شوند.

در محور‌هایی که به علت بارش برف مسدود شده بود ساعت ۱۱ وضعیت نامناسب این ۲ مادر باردار به نیرو‌های جمعیت هلال‌احمر اطلاع داده شد و ما ساعت ۱۳ از طریق بالگرد این ۲ مادر را در فرودگاه شهید اشرفی تحویل اورژانس دادیم و به این ترتیب در ۴۸ ساعت گذشته ۱۲ مادر باردار که در محور‌های کوهستانی گیر افتاده بودند نجات یافتند.

 در ۴۸ ساعت گذشته به یک هزار و ۳۵۶ مسافر امدادرسانی شد، در این مدت ۹۰۲ خودرو از برف و کولاک رهاسازی و به حاشیه جاده هدایت شد.

نیرو‌های جمعیت هلال احمر در ۲ روز گذشته در محور‌های اسلام‌آبادغرب، جوانرود، روانسر، کرمانشاه، سنقر، گیلانغرب، دالاهو، پاوه و هرسین عملیات امداد و نجات را انجام دادند.

 ۴۵۰ بسته غذایی بین مسافران گیر افتاده در برف و کولاک تهیه و توزیع شد در این مدت ۱۳۸ مسافر در پایگاه‌های هلال احمر به صورت موقت اسکان داده شد.

 در ۴۸ ساعت گذشته هفت خانم باردار به مراکز درمانی انتقال داده شدند این بانوان از ماهیدشت به کرمانشاه، روستای چنگور به اسلام‌آبادغرب، روستای هلته به دالاهو، روستای میرمینگه به گیلانغرب، روستای هوره به ثلاث، و ۲ مورد هم از روستای تین پاوه به میوان بود.

 ۳۰ تیم عملیاتی به استعداد ۲۴۰ نفر کار امدادرسانی را در محور‌های استان انجام میدهند از مردم درخواست می شود تردد در محور‌های کوهستانی و برفی را به تعویق بیاندازند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.