آخرین خبرهای برفی از جاده های کرمانشاه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از اعمال ممنوعیت تردد در برخی محور‌های استان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : به دنبال بارش سنگین برف در استان، مشکلات بسیاری از جمله کندی تردد و ترافیک سنگین ایجاد شد، اما اکنون غیر از راه‌های روستایی مشکلی برای تردد در محور‌های مواصلاتی وجود ندارد.

در محور سرمیل با توجه به اینکه جاده ترانزیتی است و ترافیک بالایی دارد، متأسفانه سه تریلی حامل بار به مقصد مرز‌های خروجی قیچی کردند و همین سبب ایجاد ترافیک سنگینی شد.

بعد از رفع مشکل تریلی‌های قیچی کرده متأسفانه با ناوگان بدون زنجیرچرخ مواجه شدیم که متوقف شده بودند و با کمک تمام دستگاه‌های خدمات رسان به حرکت درآمدند و تکرار این موضوع نیز ترافیک را تشدید کرد.

با هماهنگی پلیس راه نیوجرسی‌ها برداشته و دو لاین آزاد شده است از سرپل ذهاب به سمت کرندغرب و اسلام آباد غرب ممنوعیت تردد و از اسلام آبادغرب به سمت کرندغرب محدودیت و از کرند به سمت سرپل ذهاب نیز ممنوعیت اعمال شده است.

ناوگانی که در ترافیک گرفتار شده اند به دلیل نداشتن زنجیر چرخ به سمت کرندغرب عودت داده می‌شوند.

با توجه به اینکه هنوز ترافیک در راه‌های اصلی روان نشده است و بارندگی ادامه دارد بازگشایی راه‌های روستایی با کندی انجام می‌شود.

همه راه‌های اصلی استان باز است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: اکنون همه راه‌های اصلی استان باز است، اما به دلیل بارش برف و کولاک تردد با کندی جریان دارد.

امیر ظهرابی گفت: دستگاه‌های امداد رسان با حداکثر امکانات در حال انجام اقدامات امدادی هستند.

مردم از تردد و سفر‌های غیر ضروری خودداری کنند.

در بازدید و نظارت میدانی استاندار کرمانشاه از مناطق مختلف جلسه اضطراری ستاد پیشگیری؛ هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با اعضای محدود در محل ساختمان جمعیت هلال احمر در گردنه سرمیل طی ساعت آتی برگزار می‌گردد و تصمیمات مهمی در خصوص امدادرسانی و اهم موارد مطرح و نتایج آن بلافاصله اعلام می‌گردد.

تردد در راه‌های اصلی با زنجیرچرخ امکانپذیر است

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: با وجود بارش نسبتا شدید برف، راه‌های اصلی باز و تردد با زنجیرچرخ امکانپذیر است.

کیخسرو دستغیب گفت: بارش برف که از ساعات ابتدایی بامداد امروز در برخی محور‌ها آغاز شده بود و به تناوب ادامه داشت از عصر امروز شدت یافت و شهر‌های بیشتری را درگیر کرد.

هم اکنون در تمام راه‌های استان حرکت به کندی انجام می‌گیرد و تردد کلیه کشنده‌ها و کامیون‌ها با هدف ارتقاء ایمنی جاده‌ها و پیشگیری از تصادفات تا اطلاع بعدی ممنوع است.

برخی راه‌های روستایی در شهرستان‌های پاوه، روانسر، جوانرود، دالاهو، ثلاث باباجانی، سرپل ذهاب، سنقروکلیایی، کنگاور، اسلام آباد غرب و ... به علت بارش سنگین برف مسدود است.

عملیات برف روبی و نمک پاشی به صورت مستمر با حضور ماموران پلیس و راهداری در حال انجام است، ۷۰ تیم گشتی پلیس راه در جاده‌های استان حضور داشته و آماده ارائه خدمات ترافیکی به همشهریان و هموطنان هستند.

با توجه به گستردگی بارش ها، تا حد امکان از هرگونه تردد در جاده‌ها خودداری کنند و اگر اضطراری بر سفر وجود داشت ابتدا از سلامت قسمت‌های فنی وسیله نقلیه مانند لاستیک ها، چراغ ها، برف پاکن، بخاری، پر بودن مخزن شیشه شور و... اطمینان حاصل کرده و تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

در مقابل پاسگاه‌های پلیس راه کنترل وسایل نقلیه در حال انجام است و اجازه تردد بدون زنجیر چرخ داده نخواهد شد،در این شرایط رانندگی با صبر و آرامش و خودداری از عجله وشتاب حتما باید مورد توجه رانندگان باشد .

اتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.