سرپل ذهاب بعد از ۱۱ سال سفیدپوش شد

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت : فعالیت سامانه بارشی بر جو منطقه باعث بارش برف پس از۱۱ سال و سفید پوش شدن این شهرستان و خوشحالی مردم این منطقه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- نورالدین فرزادی‌پور فرماندار سرپل‌ذهاب گفت : بارش برف در شهرستان سرپل ذهاب از دیشب (یکشنبه) آغاز شده و ادامه دارد موجب انسداد برخی از محور‌های مواصلاتی شهرستان شده است.

تمام دستگاه‌های خدمات رسان شهرستان از دیروز در آماده باش کامل بوده و هم اکنون در حال خدمات رسانی به مردم هستند.

نیرو‌های دوایر مختلف شهرداری در داخل شهر در آماده باش کامل هستند و مسیر‌های داخل شهر را رفع انسداد کرده و مسیر‌هایی که آبگرفتگی داشته را باز کردند.

راه‌های مواصلاتی روستایی در ۲ بخش قلعه شاهین و دشت ذهاب مشکلاتی داشتند که با حضور به موقع نیرو‌های راهداری این راه‌ها بازگشایی شده اند.

وی افزود: تمام نیرو‌های امدادی آماده خدمات رسانی به مردم هستند و خوشبختانه تاکنون مشکل خاصی به وجود نیامده است.

نیرو‌های امدادی هلال احمر آمادگی دارند سه تیم امدادی از نیرو‌های امدادی هلال احمر از بامداد امروز به صورت کامل در پایگاه‌های امدادی در حالت آماده باش هستند تا در صورت لزوم به مردم امدادرسانی کنند.

مشکل در تامین آب شرب ۲ شهر تازه آباد و میرآباد

فرماندار شهرستان ثلاث باباجانی گفت: در پی بارش سنگین برف و قطعی برق، تامین آب شرب ۲ شهر تازه آباد و میرآباد و روستا‌های طول مسیر خط انتقال با مشکل مواجه شده است.

یدالله شکری گفت: با قطعی برق در تعدادی از روستا‌های بخش زمکان و شهر میرآباد، برق مجتمع آبرسانی این محور قطع شده و یک دستگاه دیزل ژنراتور نصب شده تا آب وارد مدار شود.

برق چاه میرهومر به عنوان تامین کننده آب شرب شهر تازه آباد و ۶ روستای مسیر قطع شده و این مناطق با افت فشار مواجه هستند.

هم اکنون در سه محور خانه شور، میرآباد و قسمت‌هایی از شهر تازه آباد قطعی برق داریم و کارکنان اداره برق در حال رفع خاموشی‌ها هستند.

تردد در محور اصلی ثلاث باباجانی به جوانرود با زنجیر چرخ امکان پذیر است، برای تسریع در برف روبی محورها، تجهیزات و ماشین آلات پیمانکاران مستقر در شهرستان بکار گیری شده اند و اداره کل راه و شهرسازی در این راستا همکاری لازم را داشته اند.

تلاش‌های نیرو‌های راهداری برای بازگشایی ٨۰ راه روستایی ثلاث باباجانی آغاز شده است.

نجات خودروها و سرنشینان گرفتار در برف

رئیس جمعیت هلال احمر گیلانغرب گفت: ۴۳ دستگاه خودرو سواری و یک دستگاه اتوبوس با ۱۳۵ سرنشین گرفتار در برف و کولاک در محور‌های مواصلاتی بخش گواور توسط تیم امداد و نجات هلال احمر نجات یافتند.

شاهپور حیدری گفت: سه تیم عملیاتی پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال احمر در بخش گواور با ۲ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه پیکاب در شبانه روز گذشته در محور‌های مواصلاتی مستقر شده اند.

تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر گیلانغرب از دیشب تاکنون با به کارگیری تجهیزات و ۱۲ نیروی انسانی به یاری مسافرین و خودرو‌های گرفتار شتافتند.

کارکنان و نجاتگران جمعیت هلال احمر در حالت آماده باش کامل هستند که در صورت لزوم خدمات امدادی ارائه می‌دهند.

انسداد راه‌های ارتباطی محور «مله‌نی»

حشمت رضایی سرپرست فرمانداری گیلانغرب، راه‌های ارتباطی محور «مله‌نی» و ۳۰ روستا در بخش گواور به علت بارش برف سنگین که از دیشب مسدود شده بود به تدریج در حال بازگشایی هستند، ولی راه ارتباطی به ۲۷ روستا تا این ساعت بسته است.

اکیپ‌های راهداری مشغول بازگشایی راه‌های روستایی در محور چیکان منصوری و بیگرضایی هستند و بارش برف در همه نقاط شهرستان حتی شهر گیلانغرب ونقاط گرمسیری همچنان ادامه دارد.

مدارس سطح بخش گواور تعطیل شده و از دیشب تاکنون ۵۰ میلیمتر باران در این شهرستان باریده، اما از صبح امروز تبدیل به برف شده و همچنان ادامه دارد.

برق روستاهای جوانرود قطع شده است

فرماندار جوانرود گفت: به علت بارش برف سنگین و سقوط تیر‌های برق در روستای بخش کلاشی و دهستان بازان بخش مرکزی برق ۱۲ روستای این شهرستان قطع شد.

رستگاریوسفی گفت: اکیپ‌های عملیات اداره برق در حال تعمیر و بازسازی تیر‌های برق هستند، بارش برف که از دیشب آغاز شده همچنان ادامه دارد و موجب انسداد تعداد زیادی از راه‌های روستایی شذه است.

اه‌های اصلی و فرعی شهرستان باز و تردد با زنجیرچرخ امکان پذیر است.

دستگاه‌های خدمات رسان از روز یکشنبه در حال آماده باش و خدمات رسانی به مردم هستند.

برف راه بیشتر روستا‌های جوانرود را بست

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان جوانرود گفت: براثر بارش برف سنگین که از دیروز آغاز شده ارتباط بیشتر راه‌های روستایی این شهرستان تا اطلاع ثانوی مسدود شد.

فلاح رستمی گفت: تردد در راه‌های اصلی و فرعی جوانرود با زنجیر چرچ امکان پذیر است و نیرو‌های راهداری برای بازگشایی راه‌های روستایی در تلاش هستند.

حدقل ارتفاع برف ۳۰ سانتی متر و در ارتفاعات به ۹۰ سانتی متر می‌رسد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.