سامانه هوایی چند لایه اسرائیل، برای مقابله با پهپاد‌ها و موشک‌های ایران کافی نیست

سامانه ارو رژیم صهیونیستی به رغم رهگیری موشک‌های بالستیک، قادر به رهگیری پهپاد‌های انتحاری و موشک‌های نقطه زن برنامه ریزی شده نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان- شبکه سعودی الحدث، تاکید کرد سامانه پدافند هوایی چند لایه رژیم صهیونیستی، نمی‌تواند برای مقابله با پهپاد‌های انتحاری و موشک‌های نقطه زن ایران کافی باشد.

دیروز وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد آزمایش هوایی برنامه‌ریزی شده سامانه تسلیحاتی ارو یا پیکان «Arrow» نوعی سامانه ضد موشک‌های بالستیک را تکمیل کرده است.

موشه وتال رئیس بخش سامانه ارو در وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در این باره گفت: سازمان‌های امنیتی به طور مستمر برای بهینه سازی و توسعه سامانه‌های دفاعی برای مقابله با تهدیدات منطقه‌ای تلاش می‌کنند. این آزمایش، از نظر فنی برای بالا بردن قدرت رهگیری موشک‌های بالستیک بود.

 آزمایشی که سحرگاه دیروز صورت گرفت، شامل شلیک دو موشک پدافندی از آتشبار سامانه ارو ۳ به سوی هدفی خارج از جو زمین بود. این کار نخستین بار صورت گرفت. سامانه ارو یا پیکان، سومین و بالاترین طبقه سامانه پدافند هوایی رژیم صهیونیستی است که برای رهگیری موشک‌های بالستیک و دوربرد ساخته شده است. بنا به گفته آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، وزارت جنگ این رژیم با همکاری آژانس دفاع موشکی آمریکا، آزمایش این پدافند را تکمیل کرده است.

پس از آن، سامانه فلاخن داود برای رهگیری موشک‌های میان برد است و پایین‌ترین طبقه سامانه پدافند هوایی رژیم صهیونیستی را هم گنبد آهنین تشکیل می‌دهد. اما این پدافند هوایی چند لایه، در برابر چالش پهپاد‌های انتحاری و موشک‌های نقطه زن برنامه ریزی شده که قدرت مانور و پرواز در ارتفاع نسبتا پایین را دارند، پاسخ کافی نیست.

مقامات آمریکایی بارها به توان پهپادی ایران اذعان کرده اند. پیشتر کنت مک‌کنزی، فرمانده نیرو‌های مرکزی تروریست آمریکا موسوم به سنتکام در گزارشی به کمیته خدمات مسلح مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد: «برای اولین بار پس از جنگ کره، ما از دست دادن برتری هوایی نظامی به دلیل هواپیماهای بدون سرنشین ایرانی را احساس می‌کنیم.»

پس از آن، جمهوری‌ خواهان کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا طرح مقابله با پهپاد‌های ایران را بر اساس قانون کاتسا ارائه دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
یک هماهنگی بشه چند تا پخپاد و اینا بفرستین سامانه را چک کنن کاراییش را ناگهانی غافلکیر نشن
آخرین اخبار