معرفی کتاب؛

داستانی فرامرزی را در «دختر چند فصل» بخوانید

انتشارات کتاب نیستان مجموعه داستان «دختر چند فصل» را با ترجمه لیلا آقالو منتشر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - کتاب «دختر چند فصل» از جمله آثار برگزیده جایزه اُ هنری است که با ترجمه لیلا آقالو در انتشارات کتاب نیستان منتشر شد. این اثر در واقع به سر دبیری لورا فورمن گردآوری و منتشرشده بود. از ویژگی‌های کتاب می‌توان به نویسندگان آن اشاره کرد که مهاجر هستند از این رو با یک متن چند ملیتی رو به رو هستیم.

گردآورنده کتاب می‌خواهند فرم اصیل داستان را که جایزه ادبی اُ هنری درصدد حفظ و بیان آن بوده است در کتاب «دختر چند فصل» حفظ کند. در کتاب با یازده داستان کوتاه از نویسندگان مختلف روبه رو می‌شویم.

لورا فرمن در مقدمه اش بر کتاب نوشت:

«داستان کوتاه و به طبع آن آثار این کتاب به مثابه یک عرصه باز پیش روی مخاطبان خود قرار گرفته است که ممکن است سبک و سیاق نوشتاری آن برای مخاطبان داستان کوتاه در اوایل قرن بیستم و در زمان زیست اُ. هنری قابل درک نباشد.»

عمده اتفاقات و چارچوب داستان‌ها در زمینه خانواده، تناقض ها، اشکال‌ها و کاستی‌ها شکل می‌گیرد برای اینکه بتواند شرح‌های متفاوتی از عادی نبودن ساختار داستان‌ها از زاویه‌های دید متفاوت بیان کند. جغرافیای رخداد‌های داستان‌ها به دلیل چند ملیتی بودن نویسندگان آن پهنه‌های مختلف جغرافیایی را دربرمی گیرد. همین مسئله باعث شده است با مجموعه داستانی فرامرزی مواجه باشیم. از سوی دیگر مخاطبان داستان و دایره تاثیرگذاری آن گسترش پیدا کرده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار