ساخت زائر سرای حرم حضرت بی بی حکیمه (س) مساعدت خیران را می طلبد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: زائر سرای بزرگ حرم حضرت بی بی حکیمه (س)برای رفاه حال زائران به صورت وقف جمعی با مساعدت خیران ساخته خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح مطالعاتی میزان اعتبار مورد نیاز این زائر سرا ازسوی کارشناسان در حال اجراست و پس از برآورد کارشناسی اعلام می شود.

او با اشاره به ضرورت احداث زائرسرا در حرم بی بی حکیمه (س) در شهرستان گچساران با توجه به تشرف هزاران تن از استان های مختلف ایران  و کشورهای دیگر، از خیران نیک اندیش خواست برای تحقق این اقدام خداپسندانه پیش قدم شوند.

نصیرالاسلامی درباره فرایند احداث زائر سرای حرم حضرت بی بی حکیمه (س) به صورت مشارکتی گفت: پس از جمع آوری وجوه مشارکت های مردمی و رسیدن به اعتبار مورد نیاز برای انجام عملیات اجرایی ساخت این زائر سرا اقدام می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با یادآوری اینکه بقعه متبرکه بی بی حکیمه (س) یکی از جاذبه های  مهم گردشگری مذهبی جنوب کشور محسوب می شود گفت: تکمیل زیرساخت های رفاهی این مکان مقدس ضروری است.

او با اشاره به اینکه وقف مشارکتی ظرفیتی برای توسعه فرهنگ وقف و کمک به بهبود وضعیت جامعه است گفت: گروه های اجتماعی، خیران  و واقفان  علاقه مند به اجرای طرح وقف های جمعی می توانند با مراجعه به ادارات اجرایی و یا دفاتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد نسبت به تعیین و پیشنهاد پروژه وقف جمعی (مشارکتی) اقدام کنند.

با وجود سفر بیش از یک میلیون زائر به این مکان مقدس ،کمبود زیرساخت هایی مانند زائر سرا،هتل و رستوران باعث شده گردشگران نتوانند در این مکان اقامت کنند و فرصت ایجاد ده ها شغل از دست برود.

قرار داشتن شکل منحصر به فرد بقعه متبرکه بی بی حکیمه (س) در دل کوه و اقلیم مفرح این منطقه به ویژه از مهرماه تا اواخر اردیبهشت ماه از جذابیت هایی است که شوق مردم برای بازدید از این مکان را بیشتر کرده است.

حرم بی بی حکیمه (س) در ۸۰ کیلومتری جنوب دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران قرار دارد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.