تحلیل‌گر صهیونیست:

جهان برای ترور «غسان کنفانی» اسرائیل را نمی‌بخشد

یک تحلیل‌گر روزنامه صهیونیستی در گزارشی تاکید کرد رژیم صهیونیستی برای ترور نویسنده فلسطینی بخشیده نخواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان- «غدعون لیفی» تحلیل‌گر صهیونیست در گزارشی برای روزنامه «هاآرتص» اعلام کرد جهان برخی از کشتار‌ها را می‌بخشد و برخی دیگر را نخواهد بخشید حتی اگر نامشروع بودن آن‌ها یکسان باشند، مانند قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد رژیم آل‌سعود که موجب شد «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان تقریبا تمام دنیایی که برای خود ساخته بود را از بین ببرد.

لیفی در ادامه با اشاره به سالگرد شهادت «غسان کنفانی» نویسنده و روزنامه‌نگار فلسطینی که از اعضای جبهه مردمی برای آزادی فلسطین نیز بود، گفت: «در ژوئیه ۱۹۷۲ روزنامه نگار، نویسنده و متفکر فلسطینی متولد عکا، غسان کنفانی و خواهرزاده هفده ساله اش در اتومبیل کشته شدند (به دست رژیم صهیونیستی ترور شدند)، اما آیا قتل او مشروع‌تر از قتل خاشقچی بود؟ هر دو خبرنگار مخالف بودند. یکی مخالف رژیم حاکم بر کشورش و دیگری مخالف رژیمی که بر کشور گمشده‌اش حکومت می‌کرد.»

به دلیل نبرد میان کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۴۸ کنفانی به همراه خانواده‌اش مجبور به مهاجرت شد و پس از اقامت کوتاهی در لبنان، به سوریه رفتند و در دمشق به عنوان پناهنده فلسطینی سکنی گزیدند. کنفانی پس از شهادت بدست سازمان جاسوسی موساد به عنوان یکی از سمبل‌های مقاومت در میان آزادی‌خواهان جهان مطرح شد. در ایران نیز آثار او به کرات ترجمه شده است.

این تحلیل‌گر صهیونیست درحالی قتل کنفانی را غیرقابل بخشش می‌خواند که سالانه هزاران فلسطینی بدست رژیم صهیونیستی به شهادت می‌رسند، اما هیچ صحبتی از آن‌ها نمی‌شود. در میان شهدای فلسطینی زنان و کودکان نیز وجود دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۱۸ دی ۱۴۰۰
قاتلین آزادیخواهان = قاتلین انسانیت
آخرین اخبار