هاآرتص:

تهدیدات حماس و جهاد اسلامی ضعف ارتش اسرائیل را نمایان کرد

روزنامه هاآرتص تاکید کرد که تهدیدات اخیر حماس و جهاد اسلامی به ویژه پس از وخامت حال اسیر هشام ابوهواش ضعف ارتش رژیم صهیونیستی را ثابت کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - این روزنامه عبری زبان نوشت: تشدید فعالیت‌های جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین و تهدیدات اخیر آنان، رویارویی مجدد با غزه در شانزدهمین سال محاصره را نزدیک‌تر خواهد کرد.

آموس هرئیل، تحلیلگر صهیونیست روزنامه هاآرتص در رابطه با حوادث و تنش‌های اخیر در نوار مرزی غزه گفت: دیگر نمی‌توان از اقدامات اتفاقی و تصادفی، فقدان نظم موقت یا متهم کردن شرایط جوی سخن گفت.

طی هفته‌های اخیر اتفاقاتی در مرز غزه از جمله زخمی شدن یک صهیونیست به ضرب گلوله تک‌تیرانداز فلسطینی، تیراندازی به سمت شهرک‌های صهیونیستی مجاور غزه و شلیک موشک استرلا ۲ به سمت جنگنده‌های صهیونیست در جریان حملات اخیر به غزه سپس از شلیک دو راکت به سمت تل آویو رخ داد.

حماس و جهاد اسلامی از ترس شهادت ابوهشام به سبب اعتصاب غذا به مدت ۱۴۱ روز تهدیدات خود را افزایش دادند و در نهایت هم رژیم صهیونیستی به راه حلی میانه مبتنی بر آزادی وی در ماه آینده در مقابل توقف اعتصاب غذایش موافقت کرد و اکنون بحران مشابه دیگری به وجود آمده و یک اسیر دیگر محکوم به حبس ابد وابسته به جنبش فتح نیز در چنین وضعیتی قرار دارد.

به گفته هاآرتص، این شرایط ضرورتا به عملیات نظامی علیه غزه طی هفته‌های آتی نمی‌انجامد، اما مسلما آمال و آرزو‌های این رژیم پس از نبرد شمشیر قدس در ماه می‌گذشته که گمان می‌کرد توانسته برای چندین سال آرامش را به مرز‌های غزه بازگرداند، نقش بر آب کرد.

ابوهواش یکی از ۶۰ اسیر فلسطینی بود که در اعتراض به بازداشت اداری رژیم صهیونیستی به اعتصاب غذا دست زدند. بازداشت اداری به نیرو‌های رژیم صهیونیستی اجازه می‌دهد که یک زندانی فلسطینی را به مدت نامحدودی بدون هیچ گونه تعقیب قضایی و یا محاکمه زندانی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار