۹۰ درصد تعهد کشت پاییزه جو در خراسان رضوی محقق شد

امسال ۹۰ درصد از تعهدات خراسان رضوی در خصوص کشت پاییزه جو محقق شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - غلامرضا ساربان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: امسال کشت ۱۳۷ هزار هکتار جو آبی به خراسان رضوی ابلاغ و ایجاد تعهد شد که ۹۰ درصد این میزان تاکنون محقق شده است.

به گفته وی در کشت جو دیم امسال به دلیل خشکسالی موفقیت مورد نظر هنوز کسب نشده است و تعهد کشت پاییزه جو دیم در استان حدود ۴۰ هزار هکتار است که تاکنون ۳۵ درصد آن محقق شده و علت آن هم کاهش بارندگی و خشکسالی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: حجم بارش ثبت شده پاییز امسال خراسان رضوی  در مقایسه با دوره آماری حدود ۶۵ درصد کمتر شده است.

بر اساس آخرین پیش‌بینی‌های هواشناسی امیدواریم بخشی از کمبود بارش پاییزی امسال استان، در طول فصل زمستان جاری که نخستین روز‌های آن را پشت سرگذاشته‌ایم، جبران شود و بخش کشاورزی خراسان رضوی تنها منبع تامین معیشت افزون بر نیمی از جمعیت یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفری روستاییان این استان است.

سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین با کار و تلاش ۳۶۳ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی در خراسان رضوی زیر کشت ۸۳ نوع محصول می‌رود و  ۱۲۵ هزار هکتار کشتزار این استان نیز به کشت گیاهان دارویی اختصاص دارد که به دلیل به کارگیری روش دیم، به شدت تحت تاثیر بارش نزولات آسمانی است.

منبع؛ ایرنا

انتهای پیام//س.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.