اسماعیل هنیه:

تل‌آویو را مجبور به مبادله اسرا می‌کنیم

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که رژیم صهیونیستی را مجبور به مبادله اسرایی خواهند کرد که اسرای جلبوع نیز در آن باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در مصاحبه با الجزیره تایید کرد که دشمن صهیونیستی را مجبور خواهند کرد مبادله اسرا را به سرانجام برسانند و حتی شش اسیری که از زندان فوق‌ امنیتی جلبوع فرار کرده بودند نیز در این مبادله حضور خواهند داشت.

در همین راستا «موشه تال» مقام صهیونیستی که از پرونده امور زندانیان استعفا کرده است، ساعاتی پیش اعلام کرد که این رژیم تمایل زیادی برای بازگرداندن اسرا و مفقودان حماس در نوار غزه ندارد و حتی این مسئله را جدی هم نگرفته است. با این حال حماس بر مبادله سربازان اسرائیلی با اسرای فلسطینی به ویژه اسیران با احکام سنگین اصرار دارد، در حالی که اسرائیل این امر را رد کرده است.

از سویی دیگر منابع آگاه در جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کردند که طرف‌های مصری و بین‌المللی برای آزادی اسیر هشام ابوهواش که از ۱۳۹ روز پیش در اعتراض به بازداشت موقت خود دست به اعتصاب غذا زده، وارد عمل شده‌اند. این در حالی است که جهاد اسلامی و دیگر گروه‌های مقاومت از جمله حماس پیشتر نسبت به احتمال شهادت ابوهواش و به تبع آن درگیری نظامی با رژیم صهیونیستی هشدار داده بودند.

زیاد النخاله، دبیرکل جهاد اسلامی هم در این باره اعلام کرده بود که شهادت ابوهواش به معنی یک عملیات ترور بدون اعلام قبلی خواهد بود و مقاومت به این قضیه به اقتضای شیوه پاسخ به عملیات‌های ترور پاسخ خواهد داد.

گردان‌های القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی هم از شب گذشته تمامی نیروهایش را به حالت آماده‌باش درآورده و تمرینات نظامی را هم متوقف و تهدید کرده که اگر آسیبی به اسیر ابوهواش برسد، قطعا پاسخ سختی به دشمن می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۰:۴۷ ۱۲ دی ۱۴۰۰
احسنت بر شما کار بسیار خوبی می کنید . والسلام و صلوات التماس دعا .
آخرین اخبار