تجمع فلسطینی‌ها در بیت لحم برای حمایت از اسیران فلسطینی

شماری از شهروندان فلسطینی در اعلام حمایت از اسیران فلسطینی در شهر بیت لحم در کرانه باختری رود اردن تجمع کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری معا، شماری از شهروندان فلسطینی برای اعلام حمایت و پشتیبانی خود از اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر مقابل دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در شهر بیت لحم در کرانه باختری رود اردن تجمع کردند.

این تجمع با همکاری باشگاه اسرا و کمیته امور اسرا و آزادگان و با مشارکت ده‌ها فلسطینی مقابل دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در بیت لحم برگزار شد.

این تجمع برای اعلام حمایت و پشتیبانی از اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر برگزار شد و شرکت کنندگان با سردادن شعار‌هایی آزادی فوری تمام اسرا را خواستار شدند.

عبد الله زغاری مدیر باشگاه اسرا فلسطینی در شهر بیت لحم در سخنرانی خود در این تجمع از سازمان‌ها و نهاد‌های حقوق بشری خواست سیاست کشتار و اعدام مستمر رژیم اشغالگر علیه اسیران فلسطینی در زندان‌های این رژیم را متوقف کنند.

زغاری افزود: سازمان‌های حقوق بشری باید جلوی سیاست‌های سرکوب و کشتار مسئولان رژیم صهیونیستی علیه اسرای دربند به ویژه اسیران بیمار و کسانی را که اعتصاب غذا کرده اند، بگیرند.

وی در ادامه سخنانش حکم دادگاه ویژه تجدید نظر اسرائیل درباره تمدید بازداشت اداری هشام ابو هراش را محکوم کرد. هشام ابو هراش در اعتراض بازداشت اداری خود از ۱۱۸ روز قبل اعتصاب غذا کرده است و با وجود وخاومت وضعیت جسمانی و سلامتی اش، دادگاه تجدید نظر بازداشت اداری او را تمدید کرد.

رافت جوابره از اسیران آزاد شده فلسطینی هم در این تجمع گفت: بیش از ۲۰ سال از عمرم را در زندان‌های رژیم اشغالگر سپری کردم و با توجه به تجربیاتم اعلام می‌کنم که مسئولان زندان‌های اسرائیل به عمد سیاست بی توجهی و اهمال کاری در ارایه خدمات درمانی و پزشکی برای زندانیان بیمار را اجرا می‌کنند.

رافت جوابره افزود: من شاهد شهادت اسیرانی، چون کمال ابووعر، فادری الدربی، میسره ابو حمدیه و طلعت الخطیب در زندان‌های رژیم اشغالگر به علت قصور در ارایه خدمات درمانی و پزشکی برای آنان بودم.

پیشتر، کمیته‌های مقاومت مردمی تحت تعقیب قرار گرفتن نیرو‌های مبارز و اسرای آزاده را خنجر سمی به قلب تاریخ ملت فلسطین عنوان و تاکید کرد تشکیلات خودگردان فلسطین به جای یورش به مراسم تشییع شهدا و پاره کردن پرچم گروه‌های مقاومت باید به مقابله با نظامیان صهیونیست و شهرک نشینان بپردازد.

پیش از این مقاومت فلسطین هشدار داد در صورت شهید شدن هر یک از اسرای فلسطینی، این رژیم باید آماده هر جنگی باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار