بارندگی چابهار رکورد ۴۰ ساله را شکست

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به بارش‌های سنگین چند روز اخیر در جنوب استان گفت: چابهار رکورد بیشترین مقدار بارش خود را طی ۴۰ سال اخیر با ۱۴۴.۸ میلی‌متر شکست.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  محسن حیدری  مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت:در حالیکه شهر چابهار از سال ۱۳۶۱ تا کنون حداکثر بارش خود را در تاریخ ۱۶ دیماه ۱۳۸۶ با ۱۰۷.۱۴ میلی‌متر در یک روز تجربه کرده این مقدار در چند روز اخیر با افزایش ۳۵ درصدی به ۱۴۴.۸ میلی‌متر رسیده است.

وی همچنین با ارائه داده‌های گذشته اداره کل هواشناسی  گفت: شهر کنارک در حالیکه بیشترین مقدار بارش را در تاریخ ۱۶ خرداد ۱۳۸۶ به میزان ۱۲۱.۲ میلی‌متر به خود دیده بود، تا روز شنبه ۱۱ دیماه ۱۴۰۰ با افزایش ۵۶ درصدی، میزان بارشش به ۱۸۹ میلی‌متر رسید که از بدو تاسیس ایستگاه بارانسنجی این شهر بی‌سابقه بوده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ضمن ارائه آمار بارش شهر تیس نیز افزود: شهر تیس، سومین شهر پربارش استان از این قاعده مستثنی نیست و رکورد بارشی خود را طی ۱۸ سال گذشته با افزایش ۵۹ درصدی بارش شکسته است.

وی گفت:مقدار بارش شهر تیس تا امروز ۱۴۰ میلی‌متر بود که بیشترین باران در این شهر با ۸۸ میلی‌متر مربوط به ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ است.

حیدری میانگین بارش‌های سالانه چابهار، کنارک و تیس را به ترتیب ۱۱۰.۳، ۱۱۰.۲ و ۱۱۰.۴ میلی‌متر عنوان کرد.

وی گفت: امیدواریم بارش‌های اخیر و پیش رو در هفته آینده، باعث کاهش اثرات خشکسالی و تقویت منابع آبی استان شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۰۹:۵۰ ۱۲ دی ۱۴۰۰
خداوندا شکرگزارتم باران بارحمت،فرستادی