آخرین جزئیات سیل در جنوب سیستان و بلوچستان/ چهار مکان اسکان اضطراری برای سیل‌زدگان پیش بینی شده است

آخرین جزئیات از بارش سیل آسای در جنوب سیستان و بلوچستان را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، علیرضا شهرکی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان وبلوچستان گفت:در پی ورود سامانه بارشی به استان از چهارشنبه گذشته، بیشترین میزان بارش ها در چابهار و کنارک گزارش شده است  وبیشترین حجم آبگرفتگی در شهر کنارک رخ داده که البته اکنون بخش اعظم معابر اصلی آب آنها تخلیه شده است.

چهار محله در کنارک همچنان گرفتار آبگرفتگی در مناطق و معابر هستند که نیروهای خدماتی در حال تلاش برای تخلیه آب از این نقاط می باشند.

در حال حاضر هیچگونه قطعی آب و برق در نقاط درگیر وجود ندارد.

آخرین جزئیات سیل در جنوب سیستان و بلوچستان/ ۴ محله کنارک همچنان درگیر آبگرفتگی منازل و معابر

 برآورد خسارت ها نیز پس از پایان بارندگی ها به طور کامل تخمین زده می شود چرا که از فردا یکشنبه سامانه جدیدی وارد استان می شود و باید برای آن نیز آمادگی کافی داشته باشیم.

دریای عمان ناآرام و طوفانی است

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ضمن صدور هشدار سطح نارنجی دریایی این اداره کل  گفت: رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد‌های شدید از شنبه ۱۱ دیماه دریای عمان، مناطق ساحلی و مناطق دور از ساحل را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

 محسن حیدری   گفت: این سامانه که موجب افزایش ارتفاع موج و رگبار و رعد و برق در بعضی از ساعات شبانه روز می‌شود، تا اواخر وقت پنج شنبه ۱۶ دی ادامه خواهد داشت و شاهد اختلال در فعالیت‌های دریایی خواهیم بود.

وی گفت: شهروندان از انجام هر گونه فعالیت‌های تفریحی بپرهیزند. صیادان نیز از انجام فعالیت‌های دریایی خودداری کنند و تور‌ها و لوازم صیادی خود را نیز جهت پیشگیری از هرگونه خسارت جمع آوری نمایند.

حیدری با اشاره به احتمال وقوع خسارت به تاسیسات دریایی و ساحلی، خطر غرق شدن قایق‌های سبک و نیمه سنگین و آسیب دیدن قفس‌ها و تور‌های صیادی و جاری شدن سیلاب در برخی نقاط ساحلی، بر تلاش نهاد‌های مسئول جهت پیشگیری از هر گونه خسارت به ویژه در روز‌های دوشنبه و سه شنبه تاکید کرد.

بارش   باران مدارس کنارک را به تعطیلی کشاند

عبدالغفور حوت  سرپرست فرمانداری کنارک گفت: مدارس کنارک در پی آبگرفتگی معابر سطح شهر امروز شنبه تعطیل اعلام شد.

وی گفت: براساس مصوبه ستاد مدیریت بحران شهرستان کنارک مدارس سطح شهر، پایگاه هوایی و دریایی، پزم مچان و پزم تیاب امروز شنبه ۱۰ دی‌ماه تعطیل است.

سرپرست فرمانداری کنارک گفت:  امتحانات داخلی مقطع ابتدایی متوسطه دوره اول و دوم برگزار نمی‌شود، همچنین امتحانات نهایی در زمان قبلی اعلام شده برگزار می‌شود.

چهار مکان اسکان اضطراری برای سیل‌زدگان در چابهار پیش‌بینی شد

کورش محمدی معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه چابهار گفت: چهار مکان شامل کمب، مراد آباد، زیباشهر و سالن‌های ورزشی سپاه و ورزش و جوانان در مرکزشهر برای اسکان اضطراری سیل زدگان در نظر گرفته شده است.

وی گفت:دستگاه‌های اجرایی به همراه نیروی‌های امدادی و تجهیزات و ماشین آلات همچنان در حال آماده باش و خدمات رسانی به مردم هستند.

آخرین جزئیات سیل در جنوب سیستان و بلوچستان/ چهار مکان اسکان اضطراری برای سیل‌زدگان پیش بینی شده است

وی گفت: اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان چابهار مرتب از مکان‌های آسیب دیده از سیل و اسکان خسارت دیدگان ناشی از سیل بازدید و اوضاع را تحت کنترل دارند تا کمترین مشکلات و نارضایتی را داشته و رضایتمندی مردم را جلب کنیم.

محمدی  از فعالیت‌های شبانه روزی نیرو‌های نظامی و انتظامی، شهرداری و امداد رسانی، بازدید و ارزیابی منازل آسیب دیده از بارندگی و توزیع اقلام امدادی بین خانواده‌های متاثر از بارندگی توسط جمعیت هلال احمر در روستای کمب قدردانی کرد.

آخرین جزئیات سیل در جنوب سیستان و بلوچستان/ چهار مکان اسکان اضطراری برای سیل‌زدگان پیش بینی شده است

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه چابهار گفت: حاشیه نشینان چابهار به دلیل زندگی در کپر‌ها نیاز شدید به خدمات رسانی دارند.

 بیش‌از ۲ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان امدادرسانی شدند

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۲ هزار و ۶۲ نفر از شهروندان آسیب دیده سیلاب جنوب این استان در قالب ۵۰۶ خانوار توسط نیرو‌های هلال احمر امدادرسانی شدند.

علیرضا میربهاءالدین  گفت: بدنبال وقوع بارندگی شدید در جنوب سیستان و بلوچستان امدادرسانی به مردم آسیب دیده در چهار شهرستان چابهار، کنارک، سرباز و فنوج توسط ۳۳ تیم عملیاتی در دستورکار قرار گرفت.

آخرین جزئیات سیل در جنوب سیستان و بلوچستان/ ۴ محله کنارک همچنان درگیر آبگرفتگی منازل و معابر

وی گفت: از مجموع آسیب دیدگان سیلاب اخیر یک‌هزار و ۱۴۵ نفر در قالب ۲۷۲ خانوار در چادر اسکان اضطراری داده شدند.

آخرین جزئیات سیل در جنوب سیستان و بلوچستان/ چهار مکان اسکان اضطراری برای سیل‌زدگان پیش بینی شده است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۳۴۷ تخته موکت، ۳۱۹ تخته پتو و ۲۷۵ کیلوگرم نایلون در بین آسیب دیدگان توزیع شده است.

آخرین جزئیات سیل در جنوب سیستان و بلوچستان/ ۴ محله کنارک همچنان درگیر آبگرفتگی منازل و معابر

وی ضمن تاکید بر توزیع اقلام امدادی بین حادثه دیدگان سیل اخیر گفت: ۷۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۲۱۲۰ کیلوگرم برنج، ۳۰۰ عدد بطری آب معدنی و هشت شعله والور و فانوس در مناطق آسیب دیده توسط نجاتگران این جمعیت توزیع شد.

میربهاءالدین گفت: ۱۸۲ نفر روز امدادگر با بکارگیری ۱۷ دستگاه خودروی عملیاتی جمعیت هلال احمر استان در شهرستان‌های چابهار و کنارک، سرباز و فنوج کار امدادرسانی را بر عهده دارند.

 ریزش بیش از ۱۳۴ میلی‌متر باران طی مدت‌زمان ۲۴ ساعت در چابهار و ۱۷۴ میلی‌متر در کنارک باعث غافلگیری بسیاری از مردم این منطقه شد. شهر چابهار به دلیل شیبی که به سمت دریا دارد به نسبت کُنارک که تقریبا همسطح و خاک نفوذناپذیری دارد کمتر دچار آبگرفتگی شد، اما این حجم از بارندگی که با میانگین یک سال بارندگی این شهرستان برابری می‌کند علاوه بر شکرگذاری مردم بابت بارش رحمت الهی، خسارت‌هایی به برخی زیرساخت‌ها وارد کرد که میزان دقیق این خسارات هنوز اعلام نشده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار