فرمانده پایگاه دریایی امام علی (ع) چابهار؛

تخلیه آب باران از محله‌های کُنارک پمپ‌های بیشتری نیاز دارد

فرمانده پایگاه دریایی امام علی (ع) چابهار گفت: تخلیه آب باران از خانه‌ها در کُنارک به پمپ‌های بیشتری نیاز دارد دِبی و میزان تخلیه پمپ‌های آب باید افزایش یابد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  سرهنگ محمد نوذری  فرمانده پایگاه دریایی امام علی (ع) چابهار  در بازدید از روند کمک‌رسانی به اهالی کُنارک با اشاره به بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان  گفت: تخلیه آب باران از خانه‌ها در کُنارک به پمپ‌های بیشتری نیاز دارد .

وی گفت: دِبی و میزان تخلیه پمپ‌های آب باید افزایش یابد تا هرچه زودتر شاهد ساماندهی وضعیت محله‌های این شهر بندری باشیم.

سرهنگ محمد نوذری  گفت:کنارک به لحاظ بافت قدیمی که دارد بسیاری از کوچه‌ها و منازل مسکونی‌اش در سطح پایین‌تری نسبت به سایر مناطق قرار دارند و این گودی باعث شده برخی از خیابان‌ها، کوچه‌ها و خانه‌ها با آبگرفتگی شدیدی مواجه شوند.

وی  گفت: نیرو‌های قرارگاه جهادی امام علی (ع) نیروی دریایی سپاه چابهار از روز گذشته به کنارک اعزام شدند تا به مردمی که خانه‌هایشان دچار آبگرفتگی شده است کمک کنند.

وی گفت: گروه‌های مردمی و جهادی مختلفی در شهر حضور دارند و برای ساماندهی خیابان‌ها و منازل مردم همکاری می‌کنند و نیرو‌های جهادی ما هم در بحث تخلیه آب از خانه‌ها و کوچه‌ها فعالیت می‌کنند.

فرمانده پایگاه دریایی امام علی (ع) چابهار  گفت: همچنان در حال رایزنی هستیم که تعداد پمپ‌های بیشتر با دِبی زیادتری به منطقه ارسال شود تا بتوانیم هرچه سریع‌تر کار تخلیه آب از خانه‌ها و کوچه‌ها را به اتمام برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه اولویت با تخلیه آب است گفت: کمک‌های دیگری هم در بحث تامین پتو و پوشاک و همچنین بسته‌های غذایی برنامه‌ریزی شده است که در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز صبح امروز گفت: چهار محله در کنارک دچار آبگرفتگی شدید است که تیم‌های مربوطه مشغول تخلیه آب از معابر و منازل مسکونی هستند.

حسین مدرس خیابانی  گفت: مرخصی و ماموریت همه مدیران مربوطه لغو شده و اعزام تمامی امکانات و تجهیزات به شهر‌های جنوب سیستان و بلوچستان با جدیت در حال انجام است.

به گفته مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان، چابهار رکورد بیشترین مقدار بارش خود را طی ۴۰ سال اخیر با ۱۴۴.۸ میلی‌متر شکست.

محسن حیدری  گفت: در حالیکه شهر چابهار از سال ۱۳۶۱ تا کنون حداکثر بارش خود را در تاریخ ۱۶ دیماه ۱۳۸۶ با ۱۰۷.۱۴ میلی‌متر در یک روز تجربه کرده این مقدار در چند روز اخیر با افزایش ۳۵ درصدی به ۱۴۴.۸ میلی‌متر رسیده است.

وی همچنین با ارائه داده‌های گذشته اداره کل هواشناسی گفت: شهر کنارک در حالیکه بیشترین مقدار بارش را در تاریخ ۱۶ خرداد ۱۳۸۶ به میزان ۱۲۱.۲ میلی‌متر به خود دیده بود، تا روز شنبه ۱۱ دیماه ۱۴۰۰ با افزایش ۵۶ درصدی، میزان بارش‌هایش به ۱۸۹ میلی‌متر رسید که از بدو تاسیس ایستگاه بارانسنجی این شهر بی‌سابقه بوده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.