بیانیه پایانی نشست آستانه:

رژیم صهیونیستی با حمله به سوریه، غیرنظامیان را تهدید می‌کند

ایران، ترکیه و روسیه در بیانیه پایانی نشست آستانه اعلام کردند صهیونیست‌ها با حمله به سوریه غیرنظامیان را تهدید می‌کنند و ناقض حقوق بشر هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سه کشور ایران، ترکیه و روسیه در بیانیه پایانی نشست آستانه که در شهر «نورسلطان» قزاقستان برگزار شد عزم خود را برای ادامه همکاری‌ها در مسیر مبارزه با تروریسم در همه اشکال و ایستادگی در برابر برنامه‌های جدایی طلبانه با هدف تضعیف حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و همچنین تهدید امنیت ملی کشور‌های همسایه ابراز کردند.

کشور‌های شرکت‌کننده در این نشست با بررسی جزئیات وضعیت در منطقه کاهش تنش ادلب، توافق کردند تلاش‌های بیشتری برای بهبود وضعیت انسانی در این منطقه و اطراف آن انجام شود.

ایران، ترکیه و روسیه تداوم حملات نظامی رژیم صهیونیستی در سوریه که ناقض قوانین بین المللی، حقوق بشردوستانه بین المللی، حاکمیت سوریه و کشور‌های همسایه است و ثبات و امنیت منطقه را به خطر می‌اندازد، محکوم کرده و خواستار توقف آن شدند.

در این نشست تصمیم گرفته شد که هجدمین نشست روند آستانه در نیمه اول سال ۲۰۲۲ در نورسلطان، پایتخت قزاقستان برگزار شود.

هفته گذشته خبرگزاری رسمی سوریه از حمله رژیم صهیونیستی به برخی از مناطق جنوبی این کشور خبر داد و در پی انجام این حملات، پدافند هوایی سوریه به مقابله با اهداف متخاصم پرداخت و اکثر موشک‌های شلیک شده را رهگیری و منهدم کرد.

دولت سوریه بار‌ها در بیانیه‌ها و نامه‌هایی که برای سازمان ملل متحد نوشته حملات هوایی رژیم صهیونیستی به این کشور را محکوم کرده است و خواستار رسیدگی این سازمان به جرم‌های صورت گرفته از سوی صهیونیست‌ها شد.

هفدهمین اجلاس سوریه در قالب آستانه برای دومین روز متوالی با برگزاری چند نشست بین هیئت‌های مختلف شرکت کننده امروز (چهارشنبه) به فعالیت خود پایان داد. روند صلح آستانه با هدف دستیابی به راه حلی برای بحران سوریه اوایل سال ۲۰۱۷ میلادی با تلاش ایران، ترکیه و روسیه آغاز شد. نخستین دور از این مذاکرات ۲۲ نوامبر سال ۲۰۱۷ میلادی در شهر سوچی روسیه برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار