دیدار هیئت سوری و ایرانی در دومین روز نشست آستانه +تصاویر

نشست آستانه برای دومین روز متوالی با ملاقات بین هیئت سوری و ایرانی، فعالیت خود را از سر گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری سانا، هفدهمین اجلاس سوریه در قالب آستانه برای دومین روز متوالی با برگزاری چند نشست بین هیئت‌های مختلف شرکت کننده به فعالیت خود ادامه داد.

امروز (چهارشنبه) دومین روز اجلاس آستانه با ملاقات بین هیئت سوری به ریاست ایمن سوسان، دستیار وزیر امور خارجه سوریه و  هیئت ایرانی به ریاست علی اصغر خاجی، دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی، فعالیت خود را آغاز کرد.

 در ادامه، هیئت‌های دیگری برای هماهنگی مواضع درباره موضوعات در دستور کار این اجلاس، دیدار‌های دو جانبه و سه جانبه خواهند داشت و در انتها پیش نویس بیانیه نهایی این دور از اجلاس بدون برگزاری جلسه پایانی به صورت اینترنتی منتشر خواهد شد.

پیش از این علی اصغر خاجی در مصاحبه با خبرگزاری تاس از برگزاری اجلاسی سه جانبه بین ایران، روسیه و ترکیه در تهران در ماه فوریه (بهمن) یا مارس (اسفند) خبر داده بود.

خاجی در ادامه افزود: «ما در حال آماده کردن تمهیدات لازم برای برگزاری این نشست در اوایل سال آینده میلادی هستیم. البته این مسئله به اوضاع همه گیری کرونا بستگی دارد. در کل ما توافق کرده ایم که این اجلاس را برگزار کنیم. به احتمال زیاد ما قادر خواهیم بود این اجلاس را در فوریه یا مارس برگزار کنیم.»

هیئت سوری و ایرانی در نشست آستانه

او در انتها خاطرنشان کرد که این مسئله در دستور کار مذاکرات نورسلطان قرار داشت و در یک ماده جداگانه از بیانیه نهایی کشور‌های ضامن، اعلام خواهد شد.

هفدهمین نشست آستانه، دیروز، سه شنبه با محوریت سوریه و تاکید بر حفظ حاکمیت و وحدت اراضی این کشور در نور سلطان، پایتخت قزاقستان آغاز به کار کرد.

 روند صلح آستانه با هدف دستیابی به راه حلی برای بحران سوریه اوایل سال ۲۰۱۷ میلادی با تلاش ایران، ترکیه و روسیه آغاز شد. نخستین دور از این مذاکرات ۲۲ نوامبر سال ۲۰۱۷ میلادی در شهر سوچی روسیه برگزار شد.

نشست آستانه

دومین روز نشست آستانه

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار