راه اندازی مرکز مبادله کتاب کرمانشاه با هفت هزار نسخه

مرکز مبادله کتاب با هفت هزار نسخه کتاب در کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای شهر کرمانشاه راه‌اندازی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،معصومه حسنی خونسار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه در این آیین گفت: مرکز مبادله کتاب از ابتکارات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است که با هدف استفاده بهینه از کتب در کتابخانه‌های عمومی و در تمامی ادارات کل کتابخانه‌های استان‌های کشور ایجاد می‌شود.

او افزود: علاوه بر استفاده بهینه از کتب موجود، غنی‌سازی مجموعه کتابخانه‌ها و هدفمندشدن فرآیند مبادله منابع اطلاعاتی به منظور مدیریت توزیع این منابع در بین کتابخانه‌ها، از دیگر اهداف این مرکز مبادله است.

حسنی خونسار اظهار داشت: برای این مرکز مبادله کتاب استان، فضایی به متراژ ۱۰۰ متر مربع در کتابخانه آیت الله خامنه‌ای ایجاد شده که در مرحله اول تعداد ۴۵ قفسه کتاب برای کتابخانه عمومی استان در نظر گرفته شده است.

او بیان داشت: در این مرکز اکنون حدود هفت هزار نسخه کتاب وجود دارد که با توجه به اینکه تعداد ۸۹ باب کتابخانه عمومی نهادی در استان داریم نیازمند افزایش منابع مرکز مبادله هستیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه در خصوص اهمیت مراکز مبادله کتاب در استان عنوان کرد: با افتتاح مرکز مبادله، منابع مازاد یا تکراری و کتب اهدایی اشخاص و سازمان‌های مختلف در کتابخانه‌های استان با منابع مازاد و تکراری دیگر نقاط استان مبادله می‌شود تا این منابع و کتب به سهولت و آسانی در دسترس مخاطبان و مراجعان به کتابخانه‌های عمومی قرار گیرد.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار