مدیرکل کتابخانه‌های استان کرمانشاه:

افتتاح بخش منابع نسخ خطی و بخش ناشنوایان در کتابخانه عمومی امیرکبیر/کرونا دلیل کتابخوان‌تر شدن مردم شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه از افتتاح بخش منابع نسخ خطی و بخش ناشنوایان در کتابخانه عمومی امیرکبیر استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، معصومه حسنی خونسار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه گفت : در مجموع ۱۰۶ کتابخانه عمومی و مشارکتی با سازمان‌ها در استان کرمانشاه فعال است.

او گفت : از مجموع ۱۰۶ کتابخانه استان کرمانشاه ۶۳ باب شهری، ۲۲ باب روستایی و سه دستگاه خودرو کتابخانه سیار هستند که به روستا‌ها خدمات رسانی می‌کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه افزود: تعداد یک میلیون و۱۵۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های استان کرمانشاه با موضوعات مختلف علمی وجود دارد.

حسنی خونسار افزود: در حال حاضر ۵۰ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه هستند که شیوع کرونا در کاهش این آمار اثرگذار بوده است.

او با اشاره به منابع دریافتی کتابخانه‌های استان کرمانشاه به میزان ۱۵ هزار نسخه کتاب در پارسال، ادامه داد: سرانه کتاب نسبت به جمعیت استان کرمانشاه اکنون به ازای هر ۲ نفر ۱.۳ جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت: کتابخانه مرکزی استان کرمانشاه با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی نیازمند ۴۰ میلیارد تومان اعتبار است تا به بهره برداری برسد.

حسنی خونسار با اشاره به برگزاری ۶ هزار برنامه فرهنگی ترویجی کتابخانه‌های استان کرمانشاه در طی یک سال گذشته، گفت: کتابخانه‌های استان کرمانشاه از طریق کانال‌های ارتباطی و گروه‌های کتابخوانی، برنامه‌های فرهنگی متنوعی را در فضای مجازی برگزار می‌کنند.

او با اشاره به ۴۱۳ برنامه فرهنگی کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در هفته کتابخوانی، افزود: در هفته کتابخوانی امسال بخش منابع نسخ خطی و بخش ناشنوایان در کتابخانه عمومی امیرکبیر شهرستان کرمانشاه به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت: بخش منابع نسخ خطی کتابخانه عمومی امیرکبیر شهرستان کرمانشاه با ۸۰۰ نسخه کتاب چاپ سنگی، خطی و نفیس و بخش ناشنوایان با امکان ارسال کتاب به درب منازل معلولین و سالمندان افتتاح می‌شود.

حسنی خونسار افزود: تا پایان امسال سه کتابخانه عمومی در شهرستان‌های کنگاور، اسلام آباد غرب و هرسین به بهره برداری می‌رسد.

کتاب و کتابخوانی از تاثیرات کرونا بی نصیب نبوده است

معصومه حسنی خونسار مدیرکل کتابخانه‌های استان کرمانشاه با اشاره به دو ساله شدن شیوع کرونا در جهان، گفت : این بیماری تاثیر بسیاری بر همه ابعاد زندگی بشر داشته و این میان کتاب و کتابخوانی هم از تاثیرات آن بی نصیب نبوده است.

او گفت : کرونا شاید تاثیرات منفی بسیاری در تمام حوزه‌ها داشته، اما به نظر می‌رسد در حوزه کتابخوانی این موضوع برعکس است و شواهد نشان می‌دهد که کرونا مردم را کتابخوان‌تر کرده است.

حسنی خونسار افزود: دراین ایام پویش‌های بسیاری برای جذب مردم به کتابخوانی صورت گرفت و افزایش استقبال مردم نشان می‌دهد که مردم نسبت به گذشته اقبال بیشتری به کتاب پیدا کرده اند.

مدیرکل کتابخانه‌های استان کرمانشاه به برگزاری پنج هزار برنامه فرهنگی در استان در ایام شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: خوشخبتانه استقبال مردم از این برنامه‌ها که عمدتا با هدف ترویج کتاب و کتابخوانی برگزار شدند نشان می‌دهد که علاقه مردم به کتاب و کتابخوانی در ایام شیوع کرونا افزایش یافته است.

او ادامه داد: بطور مثال در جشنواره کتابخوانی رضوی امسال ۳۲ هزار شرکت کننده داشتیم، درحالیکه دو سال قبل که خبری از کرونا نبود تنها ۱۸ هزار نفر در این جشنواره شرکت کردند. در سایر برنامه‌ها هم به همین شکل استقبال مردم در دوران شیوع کرونا افزایش یافته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت: یکی از علل این امر شاید افزایش اوقات فراغت مردم و کاهش رفت و آمد‌ها و مسافرت‌ها در ایام شیوع کرونا باشد و همین امر موجب شده مردم بیشتر سراغ کتاب رفته و زمان بیشتری برای مطالعه داشته باشند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار