از امروز؛

خرید حمایتی زرشک در خراسان جنوبی آغاز شد

خرید حمایتی زرشک از کشاورزان خراسان جنوبی از امروز در استان آغاز شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ضیائیان احمدی مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: از امروز خرید حمایتی زرشک در استان آغاز شد و چهار مرکز خرید شامل ۲ مرکز در بیرجند و در شهرستان‌های قاینات و درمیان هر کدام یک مرکز تجهیز شده و از امروز آماده خرید حمایتی زرشک از کشاورزان هستند.

او گفت: به‌زودی ۲ مرکز دیگر در آرین شهر قاینات و شهرستان سربیشه راه‌اندازی می‌شود.

ضیائیان احمدی گفت: در شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی، قیمت برای خرید هر کیلوگرم زرشک دانه اناری (خرمنی یا معمولی) بسته به کیفیت آن تا حداکثر ۶۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است.


بیشتر بخوانید


مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر خرید هزار تُن زرشک خرمنی از کشاورزان استان پیش‌بینی شده است، اما با ورود زرشک پفکی که به دلیل زمان طولانی‌تر خشک شدن آن معمولا تا پایان سال به بازار عرضه می‌شود، مقدار خرید حمایتی زرشک به چهار هزار تُن هم افزایش خواهد یافت.

او گفت: زرشک پفکی هنوز به بازار نیامده و هر وقت وارد بازار شود، قیمت‌گذاری خواهد شد؛ لذا پیش‌بینی قیمت‌گذاری زرشک پفکی هم بالای ۸۵ هزار تومان است.

ضیائیان احمدی گفت: زرشک با ۲ روش نقدی و مدت‌دار تا حداکثر ۲ ماه به انتخاب کشاورزان خریداری می‌شود، اما کشاورزانی که به‌صورت مدت‌دار زرشک خود را تحویل دهند، قیمت زرشک آن ها از روش فروش نقدی بالاتر خواهد بود.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار